Byggmax och frissan

Imorse gick i upp lite tidigare än vi brukar, vi har lagt oss till med vanan att sova till vi vaknar men idag skulle vi hyra släpkärra och åka till Byggmax i Eskilstuna för att köpa osb-skivor, gips-skivor, reglar mm. Vi avslutade med en glass i Strängnäs när vi återlämnade släpkärran. Jag började montera mitt knypplande klockarband medan gubben min jobbade på i våtutrymmet, det ser inte bättre ut än att gubben måste riva en del av taket i våtutymmet oxå tack vare den musinvasion tillbyggnaden haft i nån period... men det blir nog inte hela taket tror han, vi får se... Men igårkväll hann han lägga spånplattorna på golvet och idag har han isolerat väggarna och fått upp osb-skivorna. Nu håller han på med köksingången och vi blir utan element inatt för han har fått koppla ur en del av strömmen.


Dagens etapp i våtutrymmet

Halv fyra åkte jag in till Strängnäs, gick på apoteket och sen till frissan. Är riktigt nöjd. Hon klippte bort massor av slitet hår och slingade i en guldton istället för att bara bleka. Sen i med mousse och med lite varmluft fick hon verkligen fram snygga lockar i mitt självfall. Dessutom plockade hon mina ögonbryn gratis. Jag frågade om hon hann plocka och färga men det hann hon inte, men när jag låg i "tvätten" med lite inpackning plockade hon bort buskarna iaf. Jättegullig tjej. Dit går jag tillbaka. Var nöjd med Daniella i Hagsätra men hennes salong har brunnit ner. Det är lite jobbigt, först brann en restaurang och ett par veckor senare Daniellas hårsalong och häromdan fick en kille en kula i benet, rubricerat som mordförsök... mycket händer och man undrar hur länge man vill bo kvar... Nu ska jag fortsätta med mitt klockarmband en stund.

Nattinatti


Ragnar inspekterar mammas nya frissa...

Kommentarer
Postat av: Snurran

Jättesnyggt!

Bränderna i Hagsätra är väl värst, man vet ju aldrig vad som brinner här näst (kanske snart är utan arbetsplats..hemska tanke) Men skottet är iallafall inte jag rädd för, det måste ju vara nån slags uppgörelse av något slag, så där blir man nog knappast drabbad, eller hur?

2009-07-31 @ 20:34:11
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus/
Postat av: lelleplutt

Oj vilken fin frisyr, men var det bara baksidan som blev snygg?? ;^)Nästa gång vill vi ha en frontbild!!!!vad han jobbar på din lille slav. Saknar er båda och hoppas att vi ses snart igen.

Klock armbandet blir också fint. Kramis

2009-08-01 @ 11:55:49
URL: http://lelleplutt.blogg.se/
Postat av: Guggelutt

Snurr: ... jag är mest orolig för maffiaverksamhet. Det är ju inte ovanligt längre...



Lelle: Fronten blir när jag känner mig lite fräschare, just nu är baksidan min snyggaste sida!



Kramar på er

2009-08-01 @ 14:02:20
URL: http://guggelut.blogg.se/
Postat av: Stefan

Hej!

Vad ni jobbar och står i där ute på Sanda!

Kul att se hur arbetet fortskrider!

2009-08-01 @ 15:08:34
URL: http://stefannilsson.org

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0