Framåtskridanden (på Sanda)


framsidan från vägen och från altan...

Medan jag knypplar och latar mig jobbar min gubbe hårt. Jag är sjukskriven augusti månad ut och hoppas vid Gud att jag i september ska vara stark nog att kunna börja en succesiv arbetsupptrappning. Efter ett medicinbyte för en månad sen har jag snabbt blivit bättre och livet börjar återkomma i tant Guggelutt.

Just nu är vår tomt en leråker och vi söker gräsplättar varje dag för marsvinen och sköldpaddorna att få vistas på. Bonden har grävt ner vattenledningarna nu och lagt på ny jord så nästa sommar kommer vi ha en äng att dansa på utanför altan. Min gubbe jobbar massor av timmar varje dag på att få klart våtutrymmet där vi ska ha toa, dusch och en liten tvättmaskin. Trots att han är ensam tycker jag det går fort... och under tiden är det faktiskt roligt att leva spartanskt med utedass och dusch utomhus. Mindre kul när myggen anfaller kanske, men vi lär ha mer än ett gott minne att skratta åt i vinter...


Köksingången och våtutrymmet

Kommentarer
Postat av: Ia

Om en månad eller två låter som en synnerligen bra idé ^^,)

2009-07-31 @ 08:31:47
URL: http://kajsalisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0