Rättvik, Insjön och Strängnäs

Fantastiska dagar i Dalarna och Strängnäs:
Tisdag - resdag till Utanåker utanför Rättvik. Rs särbo N visade sig ha varit kock på Operakällaren, så ni förstår nog hur den kycklingen smakade?! Sen ostbricka som jag köpt på ostaffären i Strängnäs. Yummi yummi!
Onsdag - virkning i solen, brand i åk-gräsklipparen och därefter besök på Hemslöjden och Muséet i Rättvik, fläskfilé av kocken N.
Torsdag - Småsnack vid köksbordet, sen musikal med "Lelleplutts" dotter som medverkande dansare i "Stick i väg Jack" på Rättviksparken. Kanonbra!!! Köttfärssås och ostbricka med Lelleplutt på kvällen.
Fredag - hemresedag. Lelleplutt följde med mig ner till Sanda. Hemmakväll med henne och min gubbe.
Lördag - Heldag i Strängnäs. Ostäffären fick ett besök, vi var på zoo och jag köpte en spikmatta på hälsokost. Sen Karlssons och Willys. På kvällen träffade vi våra vänner från Örebro som mellanlandat i Strängnäs båthamn på väg till Stockholm och Pridefestivalen. Middag på Grekisk restaurang, glass i hamnen och sen båtöversyn.
Söndag - Högmässan i domkyrkan började kl 10.00 vilket var lite snopet när vi dök upp 20 i 11, men vi fick ta del av nattvarden iaf. Sen gick vi igenom kyrkan minutiöst, så vacker! Lite småhandling och nu blir det snart grillad kyckling och ostbricka!

25 juli i Strängnäs

Underbart det är med goda vänner! Här träffas M och Lelleplutt för första gången, båda mina goda vänner!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0