Knyppelkväll ska det bli!

Har varit hos psykoterapeuten för ett sista bedömningssamtal och kvalat in för psykoterapi! Heja mig! Det tog bara 11 månader! Har ännu inte tagit antideppen och mår bättre än på hela veckan! Ska ta den till natten och se vad som händer. Vaknar väl i en inbillad myrstack, men då vet jag vad som är galet iaf! Men det är ändå konstigt att jag ska få om biverkningar efter så många månader! Det stämmer inte heller...

I helgen gjorde jag klart min lilla rosa Frivolitets-ängel. Ska göra en ljusblå oxå tänkte jag.. började med en gul uggla, men gav upp när jag inte fick dit ögonen. Ögonen ska vara pärlor men jag hittade "tigeröga" i mina gömmor från tiden när jag gjorde egna smycken i sten! Kanske ska jag göra en uggla utan ögon och SY i dem sen. Nästa Frivolitets-kurs är inte förrän i januari... och jag vill ha en gul uggla med "tigerögon" NU!



Jaja, ikväll är det knypplings-avslut. Tar med mig "hjärteraden" som inte ingår i kursplanen, men jag kan ju förstås inte låta bli att sväva ut. Det var så roligt att knyppla i färgat garn och dessutom fick jag jobba vidare på att använda Lan-garn (...typ konturer. På Tittin var det fyrkanterna och på Hjärteraden är det hjärtana som är knypplade med Lan-garnet. Att jobba med färg då blir så fina kontraster, tycker jag) som jag inte gjort före "Tittin". Bra träning, även om jag inte följer kursplan. Dessutom bävar jag lite inför "mandlarna" som är nästa spets i kursplanen ... de flesta har haft så svårt att få till den och jag vill inte sitta med svåra mandlar över jul. Därför beställde jag lite annat igår att ha roligt med under jul-lovet.

Förra gången fick jag en liten hyacint av en av kursarna. Helt oväntat, jag blev jätteglad! Hon ville tacka för att jag skrivit ut sockerkaks-recept och gett henne lite material ...  Nu blommar den och doftar underbart i köket... och så såg jag att det kommer en stängel till!



Nej, nu ska jag plocka ihop mina knyppelgrejer inför kvällen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0