Sanda-helg

Efter en gräslig fredag.... Jag höll på att säcka ihop på jobbet, ringde sjukvårdsupplysningen och blev rådd att åka in akut... men så fick jag hjälp av två arbetskamrater, lite vatten frukt kakor och en stund i en soffa med fötterna högt, så skjuts hem... Jag har verkligen fantastiska arbetskamrater! Låg i soffan, blev servad med glass för blodsockret och uppvärmd lunch för att slippa sockerdippar eller vad 17 det var som hände. Mådde ju pyton från tisdagen men har ändå klarat mig på nåt sätt, men fredagen blev inte så bra. Efter några timmars soffnötande gick jag upp och knypplade lite.

På lördagen åkte gubben och jag ner till Sanda. Goda vänner kom på besök. Gubben grillade oxfilé, skalade potatis och donade. Själv häckade jag i soffan. Lagom till middagen fixade jag tomat-mozarella-sallad och kantarellsås iaf. Kvällen blev lugn och lång och trevlig.

Idag vaknade jag efter våra gäster... shit häppens... men efter frukost hann vi iaf med en vända in till Strängnäs där vi flanerade runt i den söndagströtta regntunga staden. Efter lunch åkte vårt besök, gubben och jag plockade i ordning och så åkte vi oxå.



Gubben har åkt på att jobba extra natt, sonen och flickvän har kommit em från en fest-helg i Köping, dottern är på promenad med en kamrat. Jag ska chilla lite. Imorgon ska jag till doktorn, tänkte inte jobba före det, får se hur det blir på em. Men det är märkligt att jag alltid mår lite bättre när jag ska till doktorn. Nu har jag iaf skrivit ner allt från svimningar till krypningar och domningar så jag inte glömmer det. Jag är så trött på att må dåligt och så fort jag mår bättre tror jag att det ska bli bestående.... men en vacker dag är allt bra igen, det bara måste bli så!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0