347 plagg

Idag fick jag vara med när Filtklubben packade årets stickade alster till barnhemmet i Valmiera, Lettland. De är helt otroliga dessa kvinnor. 347 par vantar, sockor, mössor, halsdukar, tröjor och filtar har de producerat under året! Det är verkligen en förmån att få jobba tillsammans med dessa kvinnor!




När jag gjort min tvåtimmarsdag åkte jag hem och duschade innan jag åkte till massören. Nu är jag helt putsoveck i både kropp och huvud. Han är otrolig med sina händer! Och vilka samtal vi har! Idag var det allt från homovigslar och kvinnlig omskärelse till musklers funktion och piercings/tatueringar. Vi blandar och ger rätt häftigt, kan man säga, helt utan nån direkt ordning.

Ska göra en lugn kväll. Gör jag nåt blir det aggornas bur som jag inte kunde göra igår eftersom fåglarnas burströ var slut. Nu har jag en ny påse, men kroppen bråkar...så vi får se. Inget som inte kan göras imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0