Pippisar



Idag gav jag mig ut på äventyr. Vaknade sent efter en febrig, svettig natt, men bestämde mig ändå för att framåt 1-tiden åka upp till Norrtälje. Pappa ville ha hjälp med sina fotografier på datorn samt USB-minne och så hade de sju undulatungar som varit leveransklara några veckor. De är 7 och 10 veckor gamla.

Vi fick ordning på pappas alla bilder i datorn, fixade mappar och raderade ofrivilligt gjorda kopior, laddade ner bilder till USB-minnet så han kan använda det i sin digitala fotoram. Mamsen fixade en god räk-omelett till mig, sen lyckades vi sortera ut de sju undulat-ungarna som vuxit upp till vuxna individer. Lady Di (nymfparakit) fick sin deformerade näbb klippt oxå, och även om hon är bekymrad när hon får se mig (hon vet vad som väntar) så verkar hon tycka det är skönt att bli av med sin alltför långa näbb när den väl är klippt.

Nu får de sju undulatungarna bo hos mig över helgen, sen ska de till Hagsätra zoo på måndag.

Nu ska jag påbörja bokmärkeskorset "Monica"... det liknar "Maria" lite grann ...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0