Ängla Pippilotta ...

Barnbarn är så fantastiskt roligt! Min lilla Ängla-skrutt var ju här en sväng i fredags och just nu är det mycket Pippi Långstrump i hennes värld. Jag kom på att jag hade ett gammalt stickmönster liggande med Pippi på som jag gjorde till Monica för sisådär en 20 år sen så jag tog med mig lill-skruttan ner i källaren och hittade mönstret! Jag frågar om hon vill att mommo ska sticka en sån till henne och det ville hon. Vi tog upp det och visade för mamma... och ett tu tre så kommer Ängla med mina glasögon i handen och säger: "kom nu mommo!" ... så visar hon att jag ska sitta i fåtöljen och så hämtar hon min spets-stickning och sätter sig och tittar på mig.. och jag stickade på för brinnande livet, för lilla hjärtat förväntade sig nog att det skulle komma fram en Pippi-tröja på nåt sätt. Idag var jag och köpte garn så nu stickar jag Pippi-tröja på riktigt för det är klart att ungen ska ha en Pippi-tröja! 

                       

... och på Jannes fest berättade Linnéa att hon tidigare på dagen frågat Ängla vem hennes bästa kompis var: "Mommo", svarar den lilla söta... Är jag charmad eller är jag CHARMAD!



Idag har jag jobbat två timmar. Det kom en tjej som ville ha hjälp med fondansökningar och det kunde jag hjälpa henne med. Sen åkte jag runt och gjorde en massa ärenden: köpte garn, fixade batteri till Bekkis klocka, lämnade in ett trasigt armband, köpte sköljmedel och tandkräm ... och så...
Hemmavid tog jag ut fåglarna och satte mig att sticka på Pippi-tröjan! Planterade penséer som Janne köpt i blomsterlådan, hängde undan rentvättade vinterkläder.



Monica är ute på "äventyr" och ska sova hon Linnéa ikväll, Janne jobbar till 23.00, Jens och Sandra har åkt iväg för att grilla nånstans och nu hörde jag dörren: Bekki kom hem... hon vill nog ha mat, en kill-kompis kommer över ikväll... och jag ska sticka på Pippi!!!

Bäst att fixa pannkaks-smeten då...

Kommentarer
Postat av: Linnea

Lilla gumman hon kommer bli överlycklig. Tack mamma :) Vad fint det blev i blomlådan, jag vill också ha en ;) Men vi får ju inte ha det på våra balkonger :( Puss

2010-04-19 @ 19:34:13
URL: http://hardpetersen.blogg.se/
Postat av: Gunilla

Jag tror väl ni får ha lådor på insidan av balkongen? Utsidan är för stor risk för fall, men insidan har jag för mig brukar vara ok. '

Bakstycket blev klart ikväll- Puss

2010-04-19 @ 22:28:08
URL: http://guggelutt.blogg.se/
Postat av: Susanne

Ett sådant Pippimönster har jag letat efter utan framgång en längre tid, verkar inte som Marks & Kattens kan hjälpa mej. Vill du sälja en kopia till mej?

2010-12-24 @ 23:16:27
Postat av: Åsa

Hej,
Jag har letat som en galning efter ett fint Pippimönster och så hittar jag det här hos dig :-)
Total lycka, men också oro över att du inte har det kvar eller att du inte vill dela med dig utav det :-(
Min lilla dotter ÄLSKAR Pippi, hon är lite mer än 1.5 år och går och drar sig i håret, visar att ho har flätor och sjunger pippi. Pippi boken ska med till dagis och hon vill inte byta de få kläder med pippimotiv vi har. Jag ersätter dig gärna för mönstret. Läser du tidningen Hemslöjd? Jag har alla extra nr för hela året och skickar dig gärna dem som byte mot mönstret.

Vad tror du, kan du hjålpa mig? Gå gärna in på min blogg och titta, så får du se min egna lilla pippi fantast.

Tack i förskott :-)
MVH/Åsa

Svar: Jorå, jag ser dina inlägg :) Får jag din adress så skickar jag en kopia på mönstret. Det såldes på 80-talet då jag gjorde Pippi-tröjor till mina barn, nu är det barnbarnens tur :)
Guggelutt

2013-09-03 @ 20:49:59
URL: http://sturkas.wordpress.com
Postat av: Åsa

Hej igen,
Åh, gud så roligt. Min dotter kommer dö av lycka, hon är verkligen ett stort Pippi fan :-)
Villl du ha lite Hemslöjd skickat till dig? Jag har helt nya jag kan skicka dig, eller har du dem redan?

Min adress är:
Åsa Sommar
Stickgatan 7b
271 42 Ystad

Super tack. När jag väl är klar med tröjan hör jag av mig :-)
Allt gott och tack!
H/Åsa

Svar: Nu är den på väg, Åsa :)
Guggelutt

2013-09-05 @ 20:53:59
URL: http://sturkas.wordpress.com
Postat av: Janet

Såg här att du hade pippi långstrump mönster undrar om du vill dela med dig skulle vara tacksam då tack på förhand Janet

Svar: Hej Janet! Visst kan jag dela med mig av mönstret, men behöver då din adress. Gunilla
Guggelutt

2014-12-27 @ 17:30:13
Postat av: Marianne

Hej!
Jag har letat efter detta mönster till mitt barnbarn utan resultat,skulle va så tacksam om du ville skicka ett till mig😊
Betalar gärna.
Marianne Hesselgren
Lundsvedja 103
742 94 Östhammar

Tack på förhand

Svar: På väg :) Lycka till!
Guggelutt

2015-05-16 @ 09:41:59
Postat av: Anonym

Hej!
Jag har letat efter detta mönster till mitt barnbarn utan resultat,skulle va så tacksam om du ville skicka ett till mig😊
Betalar gärna.
Marianne Hesselgren
Lundsvedja 103
742 94 Östhammar

Tack på förhand

2015-05-16 @ 09:43:42
Postat av: Anonym

Hej! Jag har oxå letat efter ett sådant stickmönster. Skulle bli jätte glad om du ville kopiera och sälja till mig oxå. Mina barnbarn skulle bli överlycklig om dom fick en sån tröja. Med vänlig hälsning, Ingrid Rådström, email [email protected]

2015-09-01 @ 18:59:38
Postat av: Anonym

Hej! Jag har oxå letat efter ett sådant stickmönster. Skulle bli jätte glad om du ville kopiera och sälja till mig oxå. Mina barnbarn skulle bli överlycklig om dom fick en sån tröja. Med vänlig hälsning, Ingrid Rådström, email [email protected]

2015-09-01 @ 18:59:40
Postat av: Ingrid

Hej! Jag är också intresserad av att köpa en kopia på mönstret om det går bra. Mina barnbarn skulle bli överlyckliga! Med vänlig hälsning, Ingrid Rådström e-post [email protected]

Svar: På väg! Lycka till!
Guggelutt

2015-09-01 @ 19:03:21
Postat av: britt-marie svensson

Har ett pippimönster från marks och katten

2015-09-20 @ 10:38:21
URL: http://guggelott.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0