Stickad!

Efter jobbet igår skjutsade sonen mig till terapeuten, sen tillbringade Sandra och jag ca en timme på Älvsjömässans parkering och tränade växling, dragläge och svängar. Hon lär sig snabbt.

När jag kom hem kunde jag inte låta bli min spets-stickning. Det är bara så KUL! Monica kom hem med Linnéa och flickorna, de gjorde fantastiska tonfiskrullar som vi alla åt med nästan för stor förtjusning, jösses så mätta vi blev!

Sen blev det mer stickning vid TV:n ...förstås. Nedan kommer bild på mitt stora nöje f.n. Triinus mönster på en sjal som heter "Björklöv". Stickas på rundstickor. Den rosa kanten kommer att försvinna, det är en s.k "osynlig uppläggning" som jag kan berätta mer om såvida nån är intresserad.

   

Sen när sjalen är klar och "blockad", dvs torkat uppspänd (eller lätt strukits med ångjärn) så kommer "björklöven" fram som ett trolleri. Så skoj så skoj så skoj!

   

Vid midnatt åkte jag till båtklubben. Berättar mer i nästa inlägg!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0