Det regnar i Visby idag....



... och vi har haft en skön morgon. Pratat mycket, både om vad vi varit med om i denna vecka samt vad vi vill göra i framtiden. Mycket har oxå rört hösten. Jannes liv tuffar på lite som vanligt, men jag har nya saker att ta tag i. Min vikt står högt på listan, jag behöver gå ner i vikt för att skona knän och rygg som tar stryk, minska risk för socker och hjärtsjukdomar och kanske kommer jag snarka mindre och sova bättre? Det är sånt som ligger lågt på min priorteringslista, inte för att det inte är viktigt utan för det är så tråkigt! Samtidigt vet jag att om jag börjar tappa vikt kommer jag bli inspirerad. Ungdom kan man inte återfå, men hälsa och livsglädje!


Snowboard

                             
                              Ballongflyg


Provflygning med Cessna

Jag har några beslut som borde tagits redan, men jag hoppas min chef ska ringa mig imorgon (söndag) så han kan hjälpa mig på traven. Jag har kommit in på Högskolan för att läsa teologi. I våras när det krånglade med psyk och FK sökte jag för att ha alternativ till att börja jobba full tid och jag kom in. Sugen är jag förstås, men jag är ju sugen på allt spännande, men för att vara klok då... ska jag plugga heltid bör jag inte jobba, ska jag plugga halvtid ska jag jobba max 50% och i båda fallen förlorar jag sjukpenningen, men det kanske jag gör ändå efter utredningen de ska göra i september. Jag har inga krav på mig att behöva ta ett enda högskolepoäng, så det är klart mindre stress än att jobba full tid. Det jag helst vill är ändå att få forsätta arbetsupptrappa och lära mig leva hyfsat krav-fritt. Mina krav på mig själv har ju alltid varit abnorma, men nu är min kropp sliten och jag måste verklighetsanpassa mina krav. För 10 år sen hade jag inte bangat för att jobba heltid och plugga heltid, men idag är läget annorlunda eftersom min kropp strejkar. Blir det fulltid på något sätt ska jag kombinera den med familj, hem, valpkurs och djuren, samt terapin.... som sagt, för 10 år sen hade det inte varit nån större match... men nu...

... regnet har upphört, Janne och jag ska ta oss ner till Botaniska trädgården och se vart fötterna bär oss sen... sista heldagen här på Gotland...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0