Ormkärrs-tropikerna

Ja hujedamig... helst skulle jag vilja sitta i källaren hela dagen, men det går inte an. Bamse fick jag ut halv sex imorse, sen totalvägrade han. Säkert är han dödstrött efter allt båtåkande och alla äventyr han varit med om...så jag ringde Linnéa och Jens för att kolla om Jens kunde köra över Bamse till Linnéa och Mattias imorgon, de ska vara Bamse-vakt nästa vecka. De skulle komma hit och hämta honom vid 13-tiden idag, men han är så utmattad så jag tror det kan bli fel med en massa nya äventyr så snart på de "gamla". Det gick bra ... och det känns bra att Bamse får vila ut ordentligt innan han ska ut på nya äventyr. Den här sommaren har varit i tuffaste laget för honom, men snart är hösten här och då blir det rutiner... 

              

Nå, jag dör om jag sitter still när det är så varmt. Janne fick köra mig till centrum så jag kunde köpa lite bak-ingredienser och djurmat som var slut. Sen hem och tvätta, tvätta, tvätta, baka 3 omgångar kolakakor, bränna ner bilder på CD, plocka grejer, kolla post, städa voljär, tvinga ut hunden...

Nu ska jag bada sköldpaddor, baka sockerkaka, tvätta lite till, städa lite till, laga middag och börja packa! Säkert är det nåt mer som ska göras...

Jens är i Nacka, Bekki är på tjejmiddag hos Bella och hon fick med sig en sats kolakakor dit. Monica har jobbat idag och jag vet inte om hon kommer hem eller åker ut till Bella hon oxå. Sandra har fått jobb på Lidl så hon jobbar! Grattis säger jag!!! ... och Janne är på luffen... han skulle kolla till båten och hälsa på några äldre vänner, lika skönt att han är borta till jag är klar för då får jag göra saker i min takt och ordning!

                                  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0