Aquaria

Hade lite kontakt med Linnéa när jag åkte in mot stan och endokrinologen. Fick för mig att istället för att åka hem till röran så kunde vi väl göra nåt skoj. Jag var ju på Fjärilshuset i somras och tänkte åka till Aquaria oxå, men det blev aldrig av... så varför inte? Linnéa tyckte det var en bra idé och föreslog Djurgårdsfärjan från Slussen eftersom det är nästan där Ersta sjukhus och min endokrinolog ligger. Proverna var bra, natrium är fortfarande lågt men inget som förklara min trötthet. Hon vill inte släppa mig riktigt än utan jag ska tillbaka i vår. Jag pratade lite om psykisk ohälsa, smärta och ålder, men ålder kunde hon inte hålla med om, däremot att jag skulle gå till min husläkare och kolla om jag har inflammationer i rygg, handleder och vrister där det smärtar mest. Men troligen är det mitt strävsamma liv som är orsaken till min trötthet och att när kroppen och psyket fått den vila den behöver så är det bra igen. Två år är för kort tid.

Så, hur botar man trötthet då? Barnbarnen och Aquaria är ju perfekt! Så jag mötte upp Linnéa och godisarna, vi tog färjan till Djurgården och tillbringade ett par timmar på Aquaria!


Gamla Stan


I kön till Djurgårdsfärjan                         Ängla spanar efter tomtar!


I regnskogen


Fiskar!                                                        Rumpaaaaaaa......


PAJAR (heter det i vår värld! Hajarna alltså!)


Sjöhästar mm!

                                
                            
                              Vi hittade Nemo!!!

Vi tog Djurgårdsfärjan tillbaka, t-banan till Högdalen, köpte laktosfri mjölk, tog bussen hem och jag gjorde gula (icke brända) laktosfria pannkakor till hela gänget. Monica ligger sjuk hemma, Tim har åkt på kryss och Bekki är gräsänka så det blev ett tjej-pannkakskalas. Jag tyckte att flickorna kunde få med sig ett litet kul minne från Aquaria så jag köpte pajar åt dem. Pajarna hjälpte till att laga mat!



Linnéa och godisarna blev kvar så nu är de nerbäddade. Jag ska ta en tidigare kvällsrunda med Bamse och lägga mig för jag är supertrött som vanligt. Men idag känns det att jag varit aktiv på ett mer fysiskt sätt... och mentalt. Är trött och glad :O)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0