Dr Jesus

Jodå minsann! Det var den läkare jag fick träffa idag. En liten tystlåten man med obestämbar härkomst. Han tog halsprov, lyssnade på lungorna och skickade mig till labb... men det var bara virus och sänkan låg på ynka 8 så jag hade inga sensationer att komma med. Fick ett recept på Lepheton som jag hoppas ska hjälpa mot den "dödliga" hostan.

Tog mig sen in till Ersta för blodprovtagning av sköldkörtel, salt, kalium och östrogen inför nästa veckas läkarbesök. Höll på att frysa ihjäl!

Snabb VARM lunch och lång promenad med Bamse efter det. Tänk att det snöar igen! Helt otroligt!

                      

Nu ska jag duscha och vila lite. Är ap-trött efter ännu en taskig nattsömn och flera timmars frysande på det. Hoppas sova gott inatt så jag orkar jullunch på Långholmen med jobbet imorgon... och fika med en prästkompis från Spånga. Förra året åkte vi Waxholmsbåt i snöoväder på jul-lunchen, jättemysigt! Då hade jag precis fått diagnosen borrelia men mådde skitbra! ...så varför gnälla över ett litet virus? Upp med hakan! Sen är det bara tentaplugg som gäller!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0