Guldbröllop!

Det blev en jättetrevlig fest igår på Svanberga Gästgiveri. Det var nog det bästa julbord jag nånsin ätit! Och så mysfaktorn på det! Och förstås det mest fantastiska, att få vara med på guldbröllopsfest! 50 års äktenskap är ju nåt enastående!!! Alla barn med respektive, barnbarn med ev. respektive samt barnbarnsbarn kom, utom Justin som fått halsfluss och Rickard som var hemma och tog hand om honom. Allt som allt är vi 30 stycken varav "min" familj består av hälften... eller 14 stycken. Det är härligt med en så stor familj!!!



Hemresan gick bra för oss, men Jens hade snurrat 3 varv med bilen och det hade varit riktigt otäckt! Tack och lov var de ensamma på vägen och det var dubbelfil, annars hade det kunna gå illa. Natten härhemma blev jobbig oxå. Jag somnade utan hosta vid 23-tiden, kvart över midnatt började Bamse skälla och jag gick ut med honom, tänkte att han kanske inte hunnit göra no2 med hundvakten, men han fortsatte skälla så fort jag gick ner och la mig. Efter ett antal ilskeutbrott på honom somnade jag till i soffan med honom vid fötterna, hade ordentligt dåligt samvete för jag varit så arg, alltså en hund kan ju inte jävlas med en, så det måste ju finnas en anledning till hans oro! Vad som var tokigt vet jag inte och idag har han fått följa med överallt. Enda förklaringen jag kan hitta är att han tyckte det var konstigt att det var nån utom familjen som kommit och hämtat honom för rastning... men är hundar så känsliga? Han är ju så social! Eller så är det alla löptikar vi har i området. Ska fråga på hundmässan imorgon om jag kommer iväg!

Idag har vi varit på landet och kollat till huset. Allt var bra utom att vattnet frusit i år oxå! Får ta tag i det till våren!

Nu ska jag gå och lägga mig. Janne tar kvälls- och morgonrundan med Bamse och jag ska ta en rejäl dos slemlösande i hopp att få sova. Har inte sovait fyra timmar sen hostan började förra lördagen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0