Onsdag

Ägnat dagen åt att försöka ta det lugnt. Hostar än, men lite bättre är det. Fick för mig att jag inte skulle göra nåt alls! Så efter Bamsenad och frukost satt jag i soffan en stund. Sen gick jag ut med Bamse igen. När vi gått i skogen i 45 minuter och var på väg hem träffade vi Alva och gick med dem ungefär samma sväng igen. Bamse fick springa lös med henne och han var faktiskt jätteduktig! Jag fick in honom i koppel utan större problem. Direkt lydig är han inte, inte när han hittar en annan hund, men förvånansvärt lydig ändå! Det funkar!

                       

Sen har jag varit i skolan på kvällen, sista seminariet och nu har vi fått hemtentan. Blir lite att bita i över jul, både hemtenta och plugga inför omtenta, men jag ska göra upp en hållbar plan, tänker jag!

Hämtade Janne i Fittja. Han skulle fixa mina bakhjulslager men hade fått fel delar så ... Sen tog jag kvällsnaden med Bamse strax efter 9 och har nu varit ute i över en timme. Först träffade vi Troy (Chinese Crested) som Bamse är jättesur på, två tonårsgrabbar som ska tjafsa visst. De lekte jättefint som valpar. Sen har Zinja (belgisk gårdshund) ätit upp honom i 20 minuter så han hade istappar i hela pälsen när de var klara med sitt. Han hade bråttom in för att värma sig och jättehungrig efter att få ha sprungit så in i vassen... och lika duktig nu när jag skulle koppla honom! Känner mig jättestolt!

                       

Nu ska jag försöka sova igen. 4 timmar inatt, klar förbättring från de tidigare tre nätterna sen hostan bröt ut. Nu hoppas jag på 6 timmar inatt!!! Snart människa igen?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0