South tour ...(Lanzarote)

Idag har vi kort bil som vi hyrt till mandag kvall. Vi borjade i Puerto Blanca dar vi gick langs strandpromenaden, kopte banana split i andra anden och gick sen tillbaka.

Vi fortsatte resan till grona lagunen vilket var en av de mer fantastiska upplevelser jag varit med om. En meteorit har slagit ner dar och man ser markena efter den i hela bergvaggarna. Kolla garna google, jag kan inte kopiera vare sig bilder eller lankar fran datorn harnere. Grona lagunen eller grona sjon, Lanzarote, med prickar ovar oena som ni sakert forstar. Dar meteoriten sen landat finns en liten knallgron sjo, jag far ladda upp bilder nar jag kommer hem. Vi har oxa akt genom Timanfaya nationalpark och det ar kant for att likna ett manlandskap, och det kan jag inget saga om for jag har inte varit pa manen, men det var valdigt sareget med denna enorma gata av lava genom landskapet, sa haftigt att fa se jordens krafter pa sa nara hall.

Att aka bil genom Lanzarote ar inte ett dugg krangligt. On mater 6 mil fran norr till soder och 2 mil ost till vast, lite trafik, bra vagar och inte sa manga vagar att kora vilse pa. Det var jattehaftigt att forst aka genom lava-gatan och sen genom vin-distrikten. Vi kom "hem" vid 5-tiden, och vindrufsiga som vi var kopte vi take-away pizza och at pa rummet. Roda av solen fran Puerto Blanca, en sol som man inte markt mycket av eftersom det nastan blast storm idag.

Nu far jag onska er en fortsatt trevlig helg. Aterkommer med vara vidare aventyr denna underbara vintervecka i solen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0