Lite smått och gott...

... som hänt de senaste intensiva dagarna. Tisdag morgon var extremt seg. Det var nästan omöjligt att ta sig ur sängen... men tillslut kom jag upp, duschade och packade ihop lite grejer inför de närmaste dagarna... Janne skjutsade mig till terapin och därifrån gick jag sen längs Ringvägen och Götgatan, köpte lite smågrejer i Söderhallarna, satt 1,5 timme på Pizza Hut innan jag gick till kursen i estnisk spets-stickning. Det blev en riktigt bra eftermiddag, att fördriva 3,5 timme på ingenting var nyttigt kände jag. Tankarna fick löpa, jag tittade på folk... synd bara att det var så ininorden kallt. Efter kursen, där vi fick lära oss  ursprunget till Haapsalu-sjalarna och påbörja en provlapp, kom Janne och hämtade mig och körde ut mig till Linnéa där jag spenderade natten på en madrass i barnens lekrum.

Onsdagen väcktes jag vid 7-tiden. Åt frukost med familjen. Ängla bredde mina smörgåsar och var verkligen värdinna åt sin nyvakna mormor, såg till att jag åt och drack ordentligt. Sen for vi iväg. Linnéa med sina flickor och jag skulle åka till Monica för att hälsa på och hämta hem de grejer hon inte ska ha med till Skottland. Vi kom iväg halv 10, rastade halvväggs i nära 2 timmar, fortsatte sen direkt till Monicas jobb och hämtade nyckeln till hennes lägenhet, köpte pizza på vägen hem. Linnéa hämtade Monica vid 8-tiden och vi han prata av oss innan vi slocknade vid 11. Jag körde hela vägen och under resans gång utvecklades den rethosta jag haft i flera veckor till en riktigt avskyvärd hosta som började långt ner i lungorna. Jämrans vad ont det gjorde!



På onsdagen gick jga upp vid 8, åt frukost med Linnéa och hennes flickor. Monica kom upp efter en stund, hon hade inte kunnat sova för jag snarkade och hostade så vansinnigt (vi delade rum). Men när hon var klar och vi skulle ge oss ut så var jag tvungen att ge mig. Jag var så förtvivlat dålig att jag fick stanna hemma, satt med norska "The Vocie" på TV:n och stickade klart min provlapp från spets-kursen. Ungarna kom hem till kvällen, Linnéa kokade soppa och Monica stack ut på galej för att firas av av sina kamrater. Linnéa hade köpt chips så vi andra hade torsdagsmys.



Fredagmorgon försov vi oss en hel timme och kom upp klockan 8.00. Vi väckte Monica oxå som inte packat klart riktigt. Snön föll tät och vi kom inte iväg förrän halv 11. Vi rastade betydligt kortare och Linnéa kunde släppa av mig i Örebro vid 4-tiden där jag mötte upp Janne. Jag ringde från hotellet och konsulterade M:s man C (som är läkare) för mina lungor kändes som de höll på att kollapsa. Hos Monica hällde jag i mig Cocillana, Bricanyl och Bromhexin i en salig blandning för att öht överleva. Han skrev ut Bricanyl åt mig... Efter att ha hämtat ut medicinen på apoteket åkte Janne och jag hem till M och C. Vid 6 satte vi oss till bords i Brunnsparken och åt god mat, halv 8 började föreställningen!

               


Efter showen åkte vi hem till C och M och åt cheescake, fantastiskt gott! Har fått receptet så jag ska baka en och lägga ut dethär sen. Sen åkte Janne och jag till Hotell Storgården och sov natten.

På lördagmorgon var jag helt medvetslös, men kom upp till frukosten klockan 9 iaf. Alla dessa hostiga osovna nätter... Vi gick tillbaka upp på rummet och sov i nästan 2 timmar till, sen åkte vi till M och C, pratade skit och fikade ett par timmar innan vi åkte hemåt. Vi tog en sväng förbi Sanda och tittade till huset där.

           

Sen åt vi planka i Älvsjö... och efter lite datsurf slocknade jag.

Har hostat hela natten igen. Huvudet känns som vaccum, hela torson värker... men jag åkte iallafall iväg till kamratcirkeln i Frivoliteter. Inte tror jag att jag smittar, för som C sa har jag antagligen ett kraftigt nedsatt immunförsvar efter denna bedrövliga vinter, därav allt som jag dragit på mig. Just nu känns det som om jag har lunginflammation, låter så oxå, men jag har ingen feber och klarar av att vara uppe. Att sätta mig i vardagsrummet eller lägga mig i sängen hela dagen klarar jag inte av, då skulle jag nog hosta ihjäl mig.

... och nu ska jag steka pannkakor till hela familjen. Inatt får jag sova i vardagsrummet så husets arbetande befolkning får lite nattro.

Kommentarer
Postat av: Snurran

Krya på dig.. :-/

2010-02-28 @ 18:30:21
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0