Tack alla snälla!!!

Jag var ner i källaren och tog ett ordentligt tag i mailen. Jag kan inte få in mailen på min laptop som jag har med mig i övervåningen och ryggskottet har gjort att jag inte kunnat gå nerför trappan till källaren där vi har stationära datorn. Nu gick jag igenom alla 298 mail (majoriteten notisar från Fejan) Jag får så goa kommentarer här och hade fått så fina mail. Mailen svarade jag på nu, men kommentarerna här har jag lite svårare med. Jag vet att Snurr går tillbaka och kollar, men M svarade jag i mailen på Fejan, Linnéa och jag pratar nästan varje dag... men ni andra vet jag inte hur jag ska kontakta ibland. Bavaria t.ex, kan jag hitta dig i sajberspejs? Och hur gör ni Maran och Kajsalisa? Men alla ska ni veta att jag läser era kommentarer och är så glad att ni finns därute.

Inatt kunde jag inte somna, var vaken till 3 innan jag la ihop mina frivoliteter för jag började göra fel... sen låg jag och väntade på John Blund tills han kom helt enkelt. Tre gånger fick jag nöjet att ligga och lyssna på familjen när de tassade runt och gjorde sig färdiga, jag tycker det är så mysigt, har alltid tyckt det, även när jag bodde hemma! Kanske för att det nästan alltid var jag som var uppe först. Jag gick i musikskola i stan så jag var alltid först uppe, knackade på förädrarnas sovrumsdörr när jag gick för då skulle pappa upp till jobbet. Men på helgerna kunde jag ligga och lyssna till familjen när de vaknade och jag njöt av att höra huset vakna... Imorse var Jens och Sandra först ut, Jens åkte till jobbet på verket och jag antar att han skjutsade Sandra till nån T-bana. Sen var jag för sömnig för att veta vet som gick upp som tvåa och trea, men Bekki gav sig av till skolan och Janne skulle på kurs idag.

Själv gick jag upp vid 10-tiden efter en sms-växling med Lotta som undrade hur jag mådde idag. Huvudvärk och SÅÅÅÅ trött, men ingen allvarlig värk alls. Dessutom har jag en annan styrka i framförallt vänsterbenet som ju känts försvagat... men kiropraktorn sa att det var lika illa på båda sidorna. Djuren fick sitt näringsintag, jag oxå, sen la jag mig en stund. Ringde Försäkringskassan för att kolla att allt var ok inför resan men de ville ha fler läkarintyg. Denna nya handläggare verkar lika bra som min förra, men hon är trevligare. Hon godkände resan men ville ha läkarintyg för hela perioden, annars påbörjas en ny försäkringsperiod och då blir det krångligare. Ringde VC och pratade med en högdragen otrevlig ssk som snäste att jag fick väl komma ditner och sätta mig imorgonbitti så kanske nån läkare kunde hjälpa mig... men jag har ryggskott och vill inte utsätta mig för smittorna! Tillslut gick hon med på att lämna en lapp till min läkare...och han ringde efter mindre än en timme och det var inga problem att förlänga min vanliga sjukskrivning över resan. Han visste bara inte att man kunde vara sjukskriven samtidigt som man har semester, men det kan man och det ska man om man är långtidsjukskriven.



Under mellantiden hann jag ner till datorn i källarvåningen och dra ut lite papper inför min träff med T och J i Tanzania-gruppen imorgon. Vi ska fylla i fondblanketter så vi kan lägga dem på lådan så fort som möjligt. Folke Bernadottes minnesfond har deadline nästa måndag. Oavsett mtt hälsotillstånd så ska vi iaf göra allt för att ungdomarna ska kunna följa med på bibliotekets invigning.

Efter att ha slumrat till ett par minuter fick jag en liten chock när jag tittade ut genom fönstret. Att snöstormen skulle komma var ju egentligen ingen överraskning, men det gick ju så fort. Jag ringde återbud till sjukgymnasten... kände att det blev för mycket att köra premiärturen efter ryggskottet i snöstorm, jag är ju mycket bättre, men inte bra. Hon förstod det, förhörde sig om korsettens verkan och så vi bokade ny tid.

Några fina bildhälsningar ska jag dela med mig av:

                 

Min morbror skickade denna bild som en bön om god bättring. Jag antar att han tog bilden när han var i Jordanien nyligen och han skrev att "jag och mina beduinpolare ber om god bättring för dig"

Sen fick jag fina bilder av en arbetskamrat som namnsdagshälsning, och denna från Ersta blev jag extra förtjust i:

                 

Återigen: tack alla snälla för era tankar, hälsningar och böner <3

Kommentarer
Postat av: Snurran

Det var nog ett klokt beslut att strunta i bilen idag så många olyckor och köer som man har hört talas om.. :-/

2010-02-03 @ 21:17:41
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus/
Postat av: Lelleplutt

Ja, vad ÄR ett normalt liv? Undrar samma sak som du, och visst är det underligt att trots allt man gått igenom och allt man gärna sluppit gå igenom så vill man liksom inte byta med någon annan för allt smör i småland.Kramis på dig vännen.

2010-02-03 @ 23:06:58
URL: http://lelleplutt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0