BJD oh Super Dollfie

Var det nån mer än jag som blev fascinerad av de japanska dockorna som visades på Outsiders kanal5 igår? Jag har surfat runt lite och hittat ball-jointed dolls (BJD) och Super dollfie. De är ju verkligen jättesöta. Arashi blev min pojkfavorit och Megu min flickfavorit.

Sökningarna på BJD och super dollfie gav en del ögonfröjd :O) 

Länkar att kika vidare på finns här och här... men lite pedovarning vibrerar i luften vilket jag tycker är jättetragiskt. Varför kan jag inte bara tycka att de är bedövande söta? Är jag TV-skadad?


Kommentarer
Postat av: NettAnn

kollade in dockorna här hos dej o finner de tyvärr mest spooky o skrämmande.De är FÖR verklighets trogna.En docka har de nog använt som förebild till tjejen/demonen i the ring..identiska i princip

2010-01-27 @ 01:00:35
Postat av: guggelutt

Om jag förstod det rätt så är det alltså vaxdockor... inte undra på att de är så verklighetstrogna. Och jag håller med, vissa är otäcka, de får fram såna "utryck" i dem... andra är bara "docksöta", tycker jag.

Kramis

2010-01-27 @ 01:25:21
URL: http://guggelutt.blogg.se/
Postat av: Sabina Ahlström

De är inte vaxdockor :) De är gjorda av en plast som heter resin. Undrar du nåt är det bara att kika in på vårt forum www.bjd.nu



Och jag känner inte till en enda person som är pedofil på något sätt och då känner jag över 100 dockägare :P

//Sabina

2010-02-04 @ 18:08:16
URL: http://faile.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0