Lite bättre nu...

.. var tvungen att få ur mig dynga helt enkelt. Morfinet gör kanske sitt till, ska börja trappa ner imorgon tror jag. Men samtidigt är det skönt att kunna gå med en krycka och kunna dra upp benen lite i soffan... för att inte tala om att sova utan att vakna av smärtor när man vänder sig i sömnen. Men nog är det bättre nu, det har snart gått en vecka. Lärdomarna av morgonens  gnällande får vara att stunta mer i andra och bry sig mer om sig själv. Att gå min egen väg. Glömde säga att Fösäkringskassan ringde imorse. Jag har fått en ny handläggare. Hon verkar trevligare än min förra, återstår att se om hon är lika bra som honom.

Blev klar med den blå ängeln nu ikväll. Jens och Bekki hamnade i de otäckaste gräl jag varit med om och efter det fick jag ta extra smärtstillande, spände mig väl för mycket. Snart ska jag krypa ner i min egen campingsäng och hoppas på en bättre dag imorgon.



På Fejan fick jag mitt dagliga gudomliga meddelande som löd:

On this day, God wants you to know...
... that you are unique and precious. When you try to value yourself for being the best in something, you are bound to fail. Even Olympic champions are the best only for a few years. You are precious to God not because there is no one better than you, but because you are a unique creation of mind, body and spirit, - there is no one like you, - and that is exactly what makes you so indescribably precious.

Den får jag tacka för som tröst idag, för nog var den lite träffande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0