... onsdag ... torsdag ...

Igår sov jag länge, vaknade sånkad vid 11 och gick upp för att åka till jobbet mellan 13-15. Åkte till Willys och handlade potatis och sen hem och fixade ordning nåt gratäng-aktigt med köttfärs till Linnéa med familj. Medan Linnéa, Thyra och jag vistades i köket hjälpte Ängla sin morfar att demontera granen. Linnéa skulle dra ut en massa viktiga papper enför styrelsemöte på föräldrakooperativet. Hon har startat en egen blogg förresten!

             

Idag jobbade jag 9-11, sen åkte jag hem och gjorde nåt annat gratäng-aktigt med fläskfilé till lunch åt mina föräldrar. De har börjat röja i väninnans hus (se nyårsdagens blogg) och jag tyckte de behövde äta ordentligt ... och just nu är det mycket gratänger här hemma.

Eftermiddagen har jag ägnat åt knyppeldynan och "Johannesörnen", den börjar ta form nu och första fågeln är klar. Den är faktiskt svår!



Medan jag har skrivit detta inlägg så har Ragnar tuggat sönder fem blyertspennor och nu anfaller han tantgentbord och datormus... jag ska nog gå upp och leka lite med honom ... sen blir det tv och brodera duk!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0