Riktiga subbor!

Jag skrev igår att jag hade talföra rumskompisar just nu. Hade tänkt att skriva trevliga, men det hade jag dessvärre behövat återta idag. Tycker själv att jag är en hyfsat tålmodig person men jag kan verkligen gå igång på smågrejer. Eller jag ska kanske inte värdera vad som är smått och vad som är stort, bara konstatera att folk kan vara så dumma och att man själv reagerar starkare när man blir besviken på nån/nåt. Den nya stelopererade kvinnan var så rar igår och skämtade med nån yngre man (som jag tror var en styvson) att han kunde krypa ner mellan hennes lakan och att doktorn sagt att hon skött sig SÅÅÅ bra. Jag flinade och tänkte på hur roliga vi blir med morfin ...

På kvällsvisten låg jag om tjejen med krossade kotan (jag kallar henne M fortsättningsvis) och pratade tyst... och då gapar samma tant att "Ni där bakom skynket..." och så en lång harang okväden. Jag och M tittade på varandra, flinade och sa godnatt. Inget mer med det, lite hänsyn får man visa och visst har man rätt att säga till om man blir störd. Sen låg sagda dam och drog såna timmerstockar att en viss irritation började spira hos mig. Nånå, vi är alla dåliga här så man ska ju ha tålamod.

Men imorse rann de sista tankarna av mig att försöka "tänka gott" när damen viskande gnällde för först  sjukgymnast och sen doktor att det "var sånt liv i rummet nattetid" och "är man så pigg så får man väl visa hänsyn" och så vidare. Hade vi verkligen stört så skulle jag bett om ursäkt, men jag fattade nu att hon alltså gapade på mig när jag la ner saxen på bordet när jag frivolerade kvällen innan, hon pratade inte i sömnen alltså... och mitt och M:s viskade samtal hördes ju, men vi liggger fyra pers på en sal och lite ljud ger man ifrån sig.. att se få höra att vi "för sånt liv" är irriterande, i synnerhet som hon snarkade högre än vi pratade (nu växer hornen på tant Guggelutt, tur att jag åker hem idag innan jag läser lusen av tanten) Sen började hon flirta, först med doktorn, och när han skulle gå så sa hon att sjukgymnasten var ju yngre och vildare... sen blev hon snopen när även sjukgymnasten skulle gå efter att ha fått henne ur sängen och gå två steg. Praktikanten som var med fick höra att "ska du bara stå där, du?" Damen med brutna foten har stora problem med gaser men efter ett par rediga brakare så slutar man reagera. Efter operation och i synnerhet i kombination med stillaliggande och morfin så slutar tarmen jobba som den ska.. och ligger man med ett ben upp i luften är det svår att knipa. Men imorse började hon bråka med en undersköterska för att hon glömde mjölken till frukostkaffet och sånt är ju SÅ förbajat onödigt. Är man bitchig mot alla, så okej, men sen när man är "lilla gulliga tanten" så fort doktorn kommer... (Nu är mina horn så stora att jag får lägga av att snacka skit!)

Annars är läget lugnt. Jag får åka hem idag och det känns bra för jag har inte så ont som igår, inga mer kramper eller svimningar. Nu har jag intagit min favoritföda, tacos i plastlåda. Ska köra en serie stavhopp i korridoren och sen frivolera tills sjuksyrran kommer. När vi pratat ska jag ringa sonen som ska hämta upp sin lilla söta mamma.



Jag har fått en ny Fejan-kompis, M. Hon ska ev. opereras i em så jag ska tänkta extra på henne. Hon fick oxå en frivolerad fjäril som hon skulle ha som mobilsmycke och den idén ska jag sno av henne för den var bra. De repar inte telefonen t.ex. och jag frivolerar ganska hårt så de ska nog hålla hyfsat bra. Annars är de lättskötta, bara att skölja av och platta till.


Kommentarer
Postat av: Snurran

Jag tycker det var lite synd att du inte röt ifrån till den där k ä r r i n g e n innan du drog från sjukhuset! Varför ska hon få mer plats än någon annan, ska alla andra smyga bara för att en inte tål oljud?? Då får man be om enkelrum eller öronproppar :-(

2010-01-21 @ 19:56:24
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus/
Postat av: gunilla

Hon hade bett om öronproppar, fått öronproppar och lagt dem på bordet! :S

2010-01-21 @ 20:05:23
URL: http://guggelutt.blogg.se/
Postat av: __Bavaria__

En del människor har inget liv... De lever för att klaga.. och klaga... Suck!



Låt det rinna av dig... :)



Krya på dig nu!



*kram'

2010-01-21 @ 21:08:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0