Snörvel...

...inte så mycket att säga om dagen. Låg länge i sängen efter en hostig natt. Ringde lite samtal på morgonen, till FK, till jobbet, till mamma osv... sen titta på film och TV medan jag gjort klart lite handarbeten som jag inte kommit till skott med. Munken har fått ögon, tomten har fått skägg och mustasch, har fäst ögonen bättre på tomaten, gjort klart Linnéas sköldpadda, halsdukar till mumin och kaninen, bjällra på svansen till tomtepaddan... rullade köttbullar till mig och Bekki, sen satte jag mig med ett påbörjat rött Malene-kors (frivoliteter). Janne jobbade kväll, Jens hos Sandra och Bekki hos en kompis, djuren slöa, jag förkyld och huset tomt och tyst...



Mycket tankar idag.... har funderat över liv och död. Livet är lätt när man mår bra... men när man går och snörvlar så här, kanske i synnerhet efter en lång sjukdomstid som jag gått igenom, så funderar man på vad man vill ha livet till. Kommer jag känna mig mätt på livet när jag ligger på min dödsbädd? Kommer jag känna mig nöjd eller kommer jag ångra en massa saker som jag inte gjort och sagt och som jag hade chansen till? Jag har ju faktiskt många valmöjligheter i mitt liv. Grannen/föräldrarnas väninna som dog skulle snart fylla 85 år... blir jag 85 år så är jag inne på andra halvan av mitt liv. Åstadkommer jag det jag vill? Här sitter jag och handarbetar maniskt... är det ett inbillat måste eller en avkoppling? Röran hemma då? Kommer vi nånsin får ordning igen efter min långa sjukdomstid? Flyr jag livet eller lever jag det som det kommer? Ska jag satsa på vidare studier eller utlandstjänst innan jag blir pensionär? Hur blir det då med mina barnbarn, får jag lära känna dem? Val, val, val... ibland vill jag inte välja utan bara dra upp fötterna och följa med strömmen ett tag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0