Andra knyppeldagen

Gjorde klart den andra örnen (av tre) i bokmärket Johannesörnen innan lunchen. Åt min pastasallad som jag köpte igårkväll på trappen. Det finns inget kök i Empiren, bara en plats där kylen står samt kokplattor och en pytteliten diskbänk. Sen gick jag ut på stan. Jag har nämligen köpt en knyppeldyna till så nu har jag tre. Eftersom jag inte hinner klart Johannesörnen så tyckte jag det var en bra idé att köpa en begagnad dyna av min lärare så jag kan sätta upp "hon kom utför ängarna" på den. Detta betyder att jag måste planera och handla. Först gick jag till biblioteket och tittade på en liten utställning av spetsar av Tholin. Sen gick jag in i Svenska Spetsars butik och hittade en bok med knypplade bilder, samt knappnålar, en ring till en ny brudkrona och en ny förpackning till brudkronan, Linnéas har gått sönder. 



Sen in på Konsum och köpa middag och lunch till imorgon. Knallade gågatan upp i jakt på virknål och garn så jag skulle kunna göra ett transportband till nya dynan men det fanns inte. En butik där de skulle kunna ha virknål hade lunchstängt så jag får försöka imorgon. Kom sent till lektionen men det gör liksom inget, man knypplar på bara. Började spola på pinnar till nya spetsen men det var så tråkigt att jag knyppla lite på "övningsspets 1" istället. jag behöver hjälp med hur man ska vända i hörnet så jag kan lika gärna passa på under lärarledd lektion tänkte jag.

 
               

Knypplade på till klockan sex, då gick jag och åt min rostbiffmacka på rummet för jag var jag tvungen att vila en stund. Min rygg säger ifrån ordentligt nu. Men halv 8 begav jag mig tillbaka till lektionssalen för att börja spola på pinnar, 102 pinnar hade jag tänkt mig.... men när jag stått där och spolat för hand en stund kom en räddande ängel, en kurskamrat. Hon hade en spolmaskin!!! Har aldrig sett en sån förut, men oj vad det var bra! Det visade sig senare på kvällen att ytterligare två kursare hade liknande grejer! Jag hade räknat med att spola pinnar till midnatt, men nu var jag klar redan halv 10!!!


              

En sån vill jag VERKLIGEN ha! Det gick så mycket fortare och så skönt för tummar och rygg! Nu ligger jag till sängs, ont som bara den! Måtte jag kunna sova bort smärtan! Jag har korsetten med mig, men inga kryckor... och värktabletter tänkte jag inte ens på...

        
Min nya dyna och alla påspolade pinnar som jag ska sätta fingrarna i imorgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0