En händelserik tisdag...

... eller ja... lång och bra har den varit. Började med mässa, personalmöte och sen ett möte med nya diakonen om Torsdagsträff och Filtklubb. Sen åkte jag hem och hämtade Bamse, Ragnar och Bekki...vi åkte upp till Lågarö. Janne jobbar på lill-kojan där och jag ville träffa min kusin med familj som har sina veckor där. Linnéa med familj kom oxå upp för de skulle låna Hagge ett par dagar, Mattias familj ville gärna träffa honom... det var ju lite dramatiskt med ormbettet och det där... och Hagge är älskad av många,

                  

"grabbarna hjälper Janne med byggandet"

Jag var upp till kusinen och pratade, kom tillbaka lagom till tacomiddag som mamma och Linnéa fixat. Mums. Lite småprat och ungarna tittade på Bolibompa.


En liten udda stil för en ung människa. Bolibompa från hundkorgen!

När Linnéa med familj åkt släpade mamma med mig till en modebutik hos en kvinna som har egen affär på sin gård. Vi skulle byta en blus som var för stor och mamma hade ringt henne och hon öppnade sin lilla butik bara för det. Det var rea och jag kom därifrån med ett linne och ett par byxor oxå... mamma betalade! Hon hade tydligen släpat dit mina syrror oxå för hon hade rea över sommaren och nu gaddade hon ihop sig med butiksföreståndaren om kvalitet och mode... och jag som hatar shopping! Men jag fick mina svarta byxor som jag letat efter en tid, en snygg blus och ett snyggt linne och ett hot om att få träffa "Tutt-Lena" som säljer snygga bekväma BH... Jag klagar inte. TACK MAMMA! ... men jag känner mig lite fånig med allt fläsk och så totalt utan stil som jag är, med mina bekväma BH utan byglar som låter brösten falla fritt mot marken...

Sen fastnade vi vid TVn, "Morden i Midsomer". Bekki, jag, Ragnar och Bamse kom hem strax efter midnatt. Monica sover, Jens och mupparna tältar i Tyresö nånstans.... och Janne är kvar på Lågarö en natt till.

                  
                     En liten froggy som kom och sa farväl när vi lämnade Lågarö...

Nej, nu mot bingen... jag har planer för morgondagen oxå, men vi får se om jag orkar. Ingen idé att skriva nåt här och nu för när jag gått händelser i förväg förut så brukar de inte inträffa...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0