Fiskpussar på Fjärilshuset

Idag gjorde jag slag i saken och gjorde en utflykt jag länge tänkt. Jag åkte till Fjärilshuset i Hagaparken. För min del är det en del i min rehabilitering att göra lite annat utöver jobbet och det jag gör hemma. Att komma ut på andra saker i meningen att stärka mig så jag ska orka arbetsupptrappningen i höst...

              
Rävsvans heter denna skojiga växt

           

                     
                      Här har vi fjärilar som kommer ur puppan


Vad dessa har för sig kan vi bara gissa...

              

De har några papegojor och sköldpaddor oxå, men det är inte så märkvärdigt för min del som har dessa juveler hemma. Dagens stora behållning hade jag inte förväntat mig... och det är ju så det brukar vara, förväntningar som är för högt ställda resulterar i besvikelse medan oförutsedda händelser blir fantastiska:


             

          

            

Koifiskar stora som min arm och som gärna pussade besökarna på händerna. En "tuttig" upplevelse, de liksom snuttade på en...

Kommentarer
Postat av: Ia

Vilka härliga bilder!!!!!

2010-07-21 @ 16:17:55
URL: http://kajsalisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0