Semestern har börjat...

... och jag varvar slöandet med aktvitet. Igår blev en mycket aktiv dag. Janne och jag gick upp tidigt, vinkade av Linnéa med familj som gav sig av på husvagnssemester med första anhalt High Chaparall. Sen packade vi in Bamse och Ragnar och åkte hem, lämnade Ragnar i voljären. Bekki hade vart hos doktorn på morgonen med sina ögon som svullnat upp... och vi skjutsade upp henne till apoteket för att lösa ut hennes medicin och salvor innan hon försenad fortsatte till sin första dag på sommarjobbet, stackarn.

               

Sen åkte vi in till Ersta sjukhus där jag hade läkartid kl 11.00. Janne promenerade lite med Bamse medan jag fick veta att natriumbrist är en vanlig biverkan av antidepressiva och att mina höga D-vitaminhalter är ovanliga, men bara är bra och antagligen ett sätt för kroppen att jobba med mina låga fosfatvärden, det hör nämligen ihop. Lite kläm och känn och lyssna, nya prover i slutet av augusti och en telefontid 1 september. Sköldkörteln är ok, liksom ämnesomsättningen men tröttheten måste spåras...

Sen fortsatte Janne, Bamse och jag till Lågarö där jag lämnade tröjan till mor och därefter tillbringade vi eftermiddagen hos min kusin med familj. Jättetrevligt. Mycket prat, god mexikansk mat och Bamse fick leka med "riktiga" vavvor. Själv är han ju "bara" 3/4 vavva.

                
                 "...är det så där en "riktig" vavva ser ut" ...undrar Bamse...

Vi tog hem sköldpaddor och småfåglar men lämnade marsvinen ett tag till på Lågarö. Sköldpaddorna fick komma hem till terrariet men småfåglarna fick komma med till Sanda. Vi landade här vid midnatt.

Sovit som bara den har vi gjort. Vaknade först halv nio och tog en prommis med Ragnar och Bamse. Två halvvuxna katter var uppe på altan och skrämde fåglarna medan jag stod i duschen och Janne sov. Nu är klockan efter ett och Bamse bara sover.... Ragnar och jag har gått runt ute på tomten och tittat på fjärilar.



Till sist ett litet videoklipp som jag lyckades fånga på familjens yngsta kärleksfulla förmågor. Tyvärr får ni vrida bildskärmen åt vänster.... Nu ska vi in till Strängnäs en liten stund...


Kommentarer
Postat av: Åsa

så fruktansvärt mysigt.är avis på dom som har både barn o hund!

2010-07-30 @ 16:28:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0