Semesterns första tisdag

Idag har vi gjort Strängnäs. Vi tog med oss Bamse och uträttade några ärenden. Äntligen kom jag ihåg att köpa nya CDrom-skivor så jag kan tömma kameran inför nästa semesteretapp, bokade tid hos frissan, beställde en berlock till Bamse med hans namn och mitt mobilnummer på... ifall olyckan skulle vara framme. Och så garnaffären förstås! "Min" garnaffär hemma har semesterstängt och jag känner mig inte så "otrogen" när jag handlar lite i Strängnäs. Denna skyltdocka satt i fönstret...



Det var lite kul för jag stickade den i två ex förra våren, en till Ängla och en till Thyra:

                   

I garnäffären köpte jag garn (förstås, men man kan köpa massa annat där oxå!) Rosa och vitt, jag ska göra en ny babyfilt, men inte till nåt barnbarn denna gång utan till Filtklubben. Diakonissan i Valmiera (Letland) delar ut babypaket i soppköket där och jag älskar ju att göra de de där babyfiltarna, den är en så härlig terapi. Tänkte experimentera med lite nya färger... rosa denna gång alltså:



Lite fika och glass blev det oxå, sen slappa hemma på altan:

      
                    

Nu är det Morden i Midsomer och en babyfilt som ska virkas!
  
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0