Ännu en spännande dag

Tänkte börja med två små anekdoter av den sorten som sätter guldkant på livet.

Mustaschkampen
Igår när jag var uppe på Lågarö och satt och stickade ser jag plötsligt hur valpen står på gräsmattan och tittar på mig... Han ser ut som om han odlat en stor grå mustasch och det tar en stund innan jag fattar.... Det lilla odjuret hade snott mitt garn-nystan och stod och väntade på att jag skulle börja jaga honom... och det måste jag ju göra förstås. Nystanet hade förstås lindat sig ett par varv runt stolsbenet först så jag kunde inte börja jaga honom med stickningen för att undvika att mer garn drogs ut. Så där skuttade min mustaschprydde valp glatt omkring medan mamman klumpigt men skrattande försökte komma ikapp... och på gräsmattan ringlade sig det grå garnet i längre och längre krusiduller.

         

P-biljetten
Idag när jag skulle till bentäthetsmätningen fick jag problem. Jag hade lånat ut mitt kreditkort till Monica och Bekki för de hade betalat sina Twilight-biljetter på det. Jag hittade mynt i Jannes plånbok och åkte lugnad iväg till Älvsjö för att parkera bilen. Men... den tog bara kort! Och jag började få riktigt bråttom! Nöden är uppfinningarnas moder, så jag hoppade på första bästa karl som kom gående med en plånbok i handen och frågade om han kunde göra mig en tjänst, när jag hade förklarat så kunde han det. Han betalade min biljett med sitt kort och fick 20 kronor kontant av mig. Tack, sa jag, du räddade min dag! Leendet jag fick var så gott, för visst är det skönt när man kan hjälpa nån i nöd så enkelt?!

Bentäthetsmätningen var en enkel historia. En lågradioaktiv röntgen av ländrygg, höfter och ben. Svar om 1-2 veckor. Glad och trevlig personal på SöS. Pendeln tillbaka till Älvsjö, tog en glass i Högdalen C och gick sen till jobbet. Min rumskollega kom tillbaka från Tanzania inatt så jag fick höra hur hon haft det innan sommarcaféet och "Musikalisk salong" med Iréne och Mats-Göran Högström. Sen i full fart hem och göra marängsviss och tacos. Bella med familj och svärmor kom en stund efter 18.00 och vi åt ute. Rickard hade varit så gullig och fixat min kraschade dator så nu kan jag sitta och skriva på den igen! Så nu har jag fixat disken, Monica har kommit hem och t.o.m hunnit lägga sig efter att ha sett Twilight Eclipse med Bekki, men Bekki är fortfarande ute. Jens och Sandra har tagit doggen till Tumba en stund, Janne har åkt till jobbet... och jag är TRÖTT som vanligt.

Kommentarer
Postat av: Bella

sv- hehe Justin håller en random tjej i handen hehe nej det var Ängla man är inte van att se henne i kort hår :D



Tack för idag



//Puzzzzzzzzz

2010-06-30 @ 23:17:02
URL: http://vaniljmousse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0