Bläogg

Vill inte skriva blogg idag, fattar inte varför jag gör det... Finns inget att säga. Ömsom legat på sängen, ömsom suttit ute och tittat på Janne som det varit full fart på. Ragnar och Kisen har i stort roat sig själva. Janne ställde upp en gren som Ragnar kunnat klättra runt på och bita i, Kisen är nöjd om man drar lite i hans leksaker och kastar iväg dem, sen kissar han och går och lägger sig. Mmonstret är värre än vanligt vilket ger grå moln i huvet, har iaf kommit mig för att leta reda på en ny doktor på det området i hopp om hjälp. Öppenpsyk har fått sig en skrapa igen, en psykiatriker som hade jouren idag har lovat ringa imorgon men jag ska försöka få byta instans till Ersta, sen ska jag anmäla dem för patientnämnden. Inte nog med att man mår dåligt och att det är en jobbig situation att behöva söka hjälp i psykiatrin, man blir ju 10 resor värre av att ha kontakt med dem...eller rättare sagt vara tvungen att försöka få kontakt med dem för man måste. Om jag var deppig när jag tog kontakt så är jag väl nära både schizofreni och att bli bipolär nu. Hade jag sökt hjälp och betett mig som jag gjorde idag för 30 år sen hade jag nog hamnat på Långbro. En sak är säker, om jag nån gång mer i livet kommer att ha klienter som har med psykvården att göra så kommer jag tro vartenda ord de säger, för har man sökt hjälp där så tar det tid att få nån sorts självkänsla tillbaka. Nu ska jag inte prata skit om psykvården i Sverige, men vår sida stan är under all kritik. Antar att jag ska ge mig en klapp på kinden nu och tycka att jag är duktig som engagerar mig i något. Nå, huvudvärken har gett sig och ersatts av grå moln, illaående och mensvärk består...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0