Elände...

... ibland när jag skriver tycker jag att allt tenderar till att bara vara elände... men så är det ju inte. Visserligen överskuggas mitt liv just nu av en envis hosta som går djupt ner i lungorna, men jag har mycket som jag är glad över oxå. Infektionerna i såren på händerna har gett sig. Jag gned envist in dem med handsprit igår och nu är inflammationerna hävda. Min rygg är mycket bättre, jag behöver inte använda kryckan inomhus och jag kan sitta om än inte allt för långa stunder. Sen kan jag säkert skylla sömnbristen och den eviga tröttheten på hostan, svettningarna på Monstret och förkylningen... M.a.o, det går över! Det är klart att det blir gnälligt när sjukdomarna går i ett...

Men som jag ser på livet just nu så är ljuset på väg tillbaka! Nu blev det kallt igen och det ska visst vara så ett tag... men vi är inne i mars och om en månad så måste snön ha dragit sig tillbaka! När snön är borta kan jag börja promenera! När jag börjar promenera hoppas jag att hälsan börjar återvända. När jag mår bättre kommer jag sova bättre och jag ska börja kunna planera lite för framtiden igen.

Bittert känns det att arbetsträningen gick åt skogen, men det är bara att ta nya tag. Kanske måste jag tänka i nya banor och jag har en del idéer och tankar kring det. Invanda mönster är svåra att bryta och det krävs ju först och främst att man får syn på dem innan de går att åtgärda.

Somnade sent igår igen, tankarna snurrade som vanligt. Men Janne sa att jag inte hostade under den stund han gjorde sig iordning imorse för att gå till jobbet. Ett steg i rätt riktning alltså, så jag avvaktar med läkarbesöket. Immunförsvaret ska väl få en chans att börja funka igen utan penicillin. Jag sover i vardagsrummet för att Janne och Jens ska få nattro på nedervåningen och då kan jag väl få hålla på att krångla.

Benen lydde mig inte imorse och jag fick kramper i vader och lår. Vätskebrist? Muskelförtvining ;O)? Men väl uppe trotsade jag kramper och svettningar och gjorde rent hos marsvinen och i voljären, gick upp med sop-påsarna till sopstation och tog sen en dusch. Monicas grejer står fortfarande i hallen, men man måste prioritera, nu var det djuren som fick komma först! Sen fick jag lägga mig en stund. Såg ett inspelat "Efterlyst" igår och fastnade för 4-åriga Kevins mormor, pojken som blev mördad av två andra barn i Arvika för 12 år sen. Hon hade varit så stark och ordnat med allt, men sen brakat ihop. Sen läste jag en artikel om trötthet i Vårdguiden imorse. Kroppen orkar bara så länge som den orkar. Tänker myckte kring åldrandet, hälsa, ork, livslust och döden. Har fastnat för en låt som går i huvudet på mig hela tiden...



Rihanna hör väl inte riktigt till mina favoriter, hennes stånkande "Umbrella" höll på att ta kål på mig när jag var som sämst, den gick på radion jämt och jag tålde den inte! ... men med "Russian roulette" har hon kommit till mitt hjärta. Just nu är det verkligen min låt, den har träffat mig rätt i hjärtat.

Fick ett mess från Monica att hon är på väg till Stockholm och vill sova här inatt. Hon ska jaga jobb, boende och flygbiljetter härifrån istället. Hennes lägenhet är tom nu... och jag ska göra nåt annat en stund ... nåt annat eller ingenting alls....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0