Måndaaag morgon...

Morgonen fick onekligen en annorlunda start. Messade de yngsta barnen och frågade om de kommit iväg på jobb resp. skola vid 10-rycket och fick till svar att sonen åkt redan vid halv sex för att hämta flickvännens tvilling+pojkvän från Danmarks-bussen och att dottern hade studiedag. Gubben åkte vid 6-draget för att lämna beredskaps-bil och åka till Sanda för att möta Nisse från Vattenverket som skulle komma med ny vattenmätare (vår hade frusit under vintern). Messade ett tag med sonen som inte hade det allför roligt på jobbet... och gick upp vid halv 12 för att möta en stressad Monica, Lisa från Mary Kay skulle komma och ha hudvårdskurs med Monica klockan 12. Jag hann få i mig kaffe och gröt, sen kom Lisa... och jag blev inbjuden på hudvårdskurs vid köksbordet. Svårt att motstå i mjukisbyxor och håret på ända. Så efter att hastigt ha gett djuren frukost satte jag mig vid mitt eget köksbord och gjorde rent fejjan och smorde mig med olika serum och fluffade upp mitt fejs med mineral-foundation och -puder. Vacker som en dag... om jag inte gjort som jag brukar och prova lite olika, tagit rosa rouge på ena kinden och vinrött på den andra för att kolla skillnaden....    

                             
                 gammal bild... från juni 2009

När sen Monica och Lisa försvann ner till min dator för att beställa starter-kit och annat så satte jag mig med olika handarbeten för att kolla vad jag ville fortsätta med. Jag hamnade i telefonkö hos ett försäkringsbolag (Bekki har ont i ryggen efter moppeolyckan i augusti och jag ville kolla om man kunde få ekonomisk hjälp till kiropraktorbesöken för henne) .... då ringde det på dörren... och jag öppnade med mitt halvsminkade fejs, foundation och olika rouge, ingen mascara och bleka ögon... och så hade jag upptäckt att mjukisbyxorna var fulla av fågelskit (Ragnar bajsgoja :/ ) ... och där stod förstås en dörrförsäljare. I rena rama stressen över de olika momenten i livet just då lyckades jag pruta ner ett knivset Solingen-knivar från "det förmånliga priset" 700kr till 400kr för det var allt jag hade i plånboken... fast jag ville inte ha några knivar så det var ändå en förlust... men men... det bjöd på ett ASG för sen satt jag med mina frivoliteter och fnissade vilt över hur tokigt allt kan bli. Nån ersättning får vi förstås inte för Bekkis kiropraktorbesök och även om vi inte behövde några kockknivar så tror jag vi fick ett bra set hyfsat billigt. Give some, take some...

Ett vykort fick vi från älsklingen Justin som varit hos "stora snögubben" i Sälen:



Vintergäck har vi fått i rabatten under köksfönstret oxå! Och Janne har spolat plasttaket med högtrycken medan jag fixat en stor fågelbur som vi fått tillbaka av mamma, den ska aggorna få bo i snart... lite bättre plats!

                    

Janne kom hem från Sanda, Monica åkte iväg för att träffa en vän, Bekki likaså. Lagade wallenbergare till middag och fick Janne att sätta sig med en härva Mora så jag kunde göra ett nystan till min första spets-sjal... ja, dagen har gått...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0