Tisdag igen!

Sov urilla igen och kom inte ur sängen förrän 11.00. Dusch och morgonsysslor. Monica åkte till Linnéa, Janne och Jens var på jobbet, Rebekka i skolan och Sandra åkte till Skärholmen. Själv tog jag väska och krycka och gick till pendeltåget, en dryg halvtimmes promenad. Kom lite tidigt till terapin och satte mig att frivolera på den gröna ängeln. Efter terapin gick jag till Pizza Hut på Medis, väntade in Lotta medan jag gjorde klart ängeln och tillbringade sen några härliga snacktimmar med Lotta där. Vi avslutade eftermiddagen med att gå till Gullmars där Janne hämtade upp mig. Hittade en underbar gatsten i hörnet Folkungagatan/Götgatan som jag inte sett förut:

      
       "Här träffades Lukas och Carmen. Idag är de gifta och har en dotter"

Vilket kärleksbevis!

Ikväll har jag fäst trådarna i ängeln och börjat med den vita ängeln, pratat med ungarna som kommit indroppandes i omgångar och fikat med Janne. Imorgon ska jag försöka ta mig ur sängen tidigare för jag ska till Sanda. Min läkare har ringt återbud till tiden imorgon så jag ska försöka få en ny tid nästa vecka, tänkte börja jobba på tisdag igen i alla fall. Men först ska jag göra rent hos marsvinen och packa, fåglarna ska få följa med tänkte jag.

                 

Handarbetslista 2010-03-22
Stickning:
Thyras tröja                                                      KLAR 2010-03-22
Änglas tröja                     NÄSTAN KLAR             KLAR 2010-03-24
Justins tröja                     ej påbörjad
Provlapp, estnisk spets     NÄSTAN KLAR
Sjal, estnisk spets            ej påbörjad, men uppläggning till läxa till nästa gång
Mobilstrumpa                   ej påbörjad                 KLAR 2010-03-27

Virkning:
Amigurumi-sköldpadda     NÄSTAN KLAR             KLAR 2010-03-23

Knyppling:
Rosenmandel                   NÄSTAN KLAR             KLAR 2010-03-23
Johannesörnen                 1/3 KLAR
Övningsspets no1             ej påbörjad (sista momentet i övningsspetsarna!)

Broderi:
Indianflickan och vargen  1/3 KLAR
Liten indianflicka              1/3 KLAR
Duk med änglar               HALVFÄRDIG

Frivoliteter:
Ängel, grön                     NÄSTAN KLAR               KLAR 2010-03-30
Ängel, vit                        ej påbörjad
Uggla                             HALVFÄRDIG
Vantar (bokmärke)          HALVFÄRDIG

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0