Barnvakt och Buddhism

Bamse var sig själv igen och det är skönt. Efter morgonpromenaden fick jag akut skjutsa Monica till jobbet, hon hade försovit sig. Efter övriga morgonsysslor och sånt satte jag mig med hinduismen och läste ut det. Janne var gullig och tog middpådagen-promenaden och jag hann läsa ett 50-tal sidor i boken om buddism oxå.

            
             Buddha håller sin första predikan efter sin upplysning i hjortparken
             för de fem asketerna. Han sätter på det sättet igån "hjulet" i inne-
             varande tidsperiod.

När jag varit ute med Bamse igen satte jag honom i bilen och åkte till Linnéa... eller rättare sagt till Mattias för att avlösa honom med flickorna. Linnéa var på föreläsning på jobbet och Mattias skulle jobba natt. Tjejerna var jätegoa och vi hade jättekul innan jag läste en bok för dem och stoppade dem i säng. Thyra har fortfarande nattblöja, men hon är i princip "torr" och gör det mesta på pottan.

Nattningen gick jättebra! Och jag fick mer än en hel timme framför TV:n att sitta och sticka på innan Linnéa kom hem.


                      

Bamse somnade oxå gott efter allt bus. Han kom ut en stund till mig vid TV:n men gick sen tillbaka in till flickorna och sov där till Linnéa kom.

Nej, min terapeut är sjuk så jag ska göra mig klar och åka till landet. Lovade Jens att åka förbi hans jobb med en macka oxå för han har försovit sig och jag ska ändå iväg och köpa middagsmat och tanka inför min lilla Sanda-trip :O) Hoppas hinna pussa Janne som är därnere innan han åker till sina dubbla arbetspass, eftermiddag och natt.
               


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0