Att komma tillrätta med livet...

...är inte så lätt. Det händer saker hela tiden! Igår när jag kom ner till Sanda var jag så trött att jag var på gränsen till medvetslös. Janne sa imorse att jag varit jätte-otrevlig, men jag minns bara att jag bar in djuren och att jag vaknade nån gång tidigt imorse och inte var riktig klok på var jag befann mig! Jag fick be om ursäkt iaf, det var inte alls min mening att vara elak på något sätt.

Snurr har hittat ordet för min s.k halsmuff! Fuskpolo! Har gjort hälften och så här ser den ut nu:

                 

Bamse väckte mig först vid 9.00 imorse. Hade tänkt börja med hemtentan efter frukost men det blev lite annat istället. När jag kom ut var grannen Ca i färd med att plocka fram grejer. Jens ska jobba som "gårdskarl" hos henne och utföra lite sysslor. Gräset ska klippas, bråte ska bäras bort, hängrännor ska rensas och ett fläktrör ska lagas, TV-antennen tjafsar oxå. Hon har fibromyalgi och inflammation i ena benet ... och Jens är ju både händig och behöver lite extra pengar. Hon bjöd på morgonkaffe och det tackade jag ja till så jag blev sittande på hennes förstukvist ett tag, vi pratade handarbete. Sen kom jag iväg på promenad.

Mamma ringde... Pappa gjorde en biopsi på en knöl i bröstet förra veckan och nu hade de fått provsvaret. Han har bröstcancer. Eftermiddagen har jag tillbringat som i ett töcken. Cancer för mig är ett fruktansvärt ord, min syrra dog ju i det. Nu finns inga indikationer på att denna knöl skulle vara nåt allvarligt egentligen. I eftermiddag ska han få besked om op-tid och det kommer bli ganska snart. Jag har pratat med barnen om det och vi hoppas att allt är över om en månad eller så. Idag tilåter jag mig att var i chock och att vara bedövad. Tänker inte hemtenta idag, bara vila, pyssla med djuren och sticka.

När jag satt och stickade efter en långis med Bamse kom två älgar springande över vår gräsmatta, en älgko och hennes kalv. Jens, som var innte hos Ca ringde och frågade om jag sett dem... sen tog det inte lång stund förrän en älgko med TVÅ kalvar sprang förbi på vägen mellan våra hus ... man kan ju tro att det var samma ko... kanske? Mäktiga djur är det!



Jag började med lunch till mig och Jens, men Jens kom in med en lunchbricka som Ca gjort iordning. Jag berättade för henne om pappa och min cancerskräck, och hon är ju så otroligt omtänksam. Lotta, min bästis, har skickat massa goa sms idag som tröst. Och jag har pratat med ungarna om det så ... Linnéa opererade ju bort en knöl för 1,5 år sen och hon har fortfarande ont, nu fick hon ändan ur vagnen att ringa Löwenströmska om det och jag hoppas hon får hjälp. Det är inte lätt att jobba på dagis med värk i ett bröst, ungarna kommer ju åt det hela tiden!

Jaja, jag är lite väck i huvet, så får det vara idag. Ska fortsätta med min halsmuff/fuskpolo en stund! Och skriva en handarbetslista på alla påbörjade och planerade handarbeten så jag får lite koll!

Kommentarer
Postat av: Ia

Kram <3 <3 <3

2010-10-06 @ 17:16:33
URL: http://kajsalisa.blogg.se/
Postat av: Snurran

:-/ Hoppas det går bra med din pappa..kram

2010-10-06 @ 21:06:56
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus/
Postat av: Linnea

Massa kramar till dig

2010-10-08 @ 16:00:10
URL: http://www.metrobloggen.se/aennil
Postat av: Nancy Johnsson

Hejsan! Såg detta före helgen men har inte kommit till skott! Har fällt träd o fixat tak i helgen! Tråkigt att höra om din pappa men idag finns ju gott hopp även på cancerdiagnoser! Har man ett bra immunförsvar så brukar det gå bra! Skickar en länk till din mailadress så får du se hur det kan gå! Kramar Nancy

2010-10-11 @ 21:43:23
Postat av: Nancy Johnsson

Hejsan! Såg detta före helgen men har inte kommit till skott! Har fällt träd o fixat tak i helgen! Tråkigt att höra om din pappa men idag finns ju gott hopp även på cancerdiagnoser! Har man ett bra immunförsvar så brukar det gå bra! Skickar en länk till din mailadress så får du se hur det kan gå! Kramar Nancy

2010-10-11 @ 21:45:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0