Dubbel-urkel

Dags att dra nåt gammalt över mig ... och då menar jag inte min gubbe! Han är för gammal för att jobba skift om han inte kan skärpa sig. Har smugit runt i huset och gjort mitt, jobbat med hemtentan osv och sen kommer gubb-fan upp och är sur. Jag leker bara med datorn och sprider ut mig i huset, har för många djur och äter för mycket (ja, det sista sa han inte idag, men för ett par dar sen, han har inte alls märkt min viktminskning vilket inte är konstigt med min övervikt, men ändå...) Men wtf, hur ska jag kunna plugga om jag inte får ha böckerna uppslagna omkring mig... och hur ska jag skriva tentan för att han ska vara nöjd? I princip godkänns inte om man lämnar in handskrivna ark! Äh, inget att haka upp sig på, men jag önskar att han kunde tänka innan han öppnar sin sura käft ibland. Jag blev jätteledsen! Och inte hade jag nån lust att försöka reda ut nåt heller. Han tyckte jag kunde komma och prata igenom "vad som hände" men jag sa att jag inte hade nån lust, sen tog jag ut Bamse på en jättepromenad. Nu värker höfterna ännu mer men jag får skylla mig själv. Han har åkt till jobbet och jag tänker fortsätta vara barnsligt grinig, jag har verkligen ingen lust att vara mogen och förståndig och vuxen och allt det där. Han får be om ursäkt och skärpa sig! Orkar inte fler ord just nu!

                        

Kommentarer
Postat av: bella

Hellooooo

Jag skall inte lägga mig i egentligen, men jag och rickard har precis haft ett stort bråk om oss.

Mer eller mindre om saker som vi håller inne i oss och när det väl släpper så brister det mycket och allt kommer ut.

Ni behöver prata genom allt då menar jag allt,

Hur kan pappa hjälpa dig för att stötta dig i din viktnedgång och hur kan du hjälpa pappa med att få ordning på saker och hur kan ni hjälpas åt att trivas med vardagen? allt måste komma upp man får inte lämna några saker, visst tårar kommer rinna och det kommer att skrikas men när ni väl når den punkten där ni är överens så kommer ni båda att känna er bättre.

passa på även att ta med Barnen ni har hemma och prata om hemmet, det skall inte spela någon roll att alla kommer hem olika tider i hushållet, alla har sin plikt så är det. och sen kanske man inte vill privoitera just sånna saker men det är därför ni skall mötas på halva vägen.



Jag har nu fått rickard att förstå jur mycket jag vill gå ner i vikt och hur jobbigt jag tyckte det var när min mamma flytta som jag har hållt inne i mig.

//puzzzzzzz

2010-10-11 @ 11:30:09
URL: http://vaniljmousse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0