Fullt ös, medvetslös

Hämtade min bil i förrgårkväll efter knypplingen och det var underbart! Så skönt att slippa hålla på att jaga bil så fort det är nånting! Igår fyllde mamma år så jag tog min bil och Bamse och åkte upp till Roslagen... men först hann jag göra en massa ärenden som man bara hinner om man har bil och snabbt kan ta sig emellan. Gullvi´s för att köpa nya nystan för en halsduk till Bekki, biblioteket för att lämna in böcker i de avslutade kurserna, storhandla djurmat nu när jag slipper släpa till fots.

Körde in vid Ica-stoppet för de brukar ha så fina blommor där, så även denna gång. Köpte en Bromelia. Den finns ju i många vackra uppenbarelser, denna var röd och lila, har aldrig sett dess like förut så det fick det bli till mamsen. Vi fick (i mitt tycke iaf) en trevlig eftermiddag. De bjöd på kyckling och pappa var vid gott mod så vi satt och skojade. Mamma fick ett telefonsamtal från sin läkare att henes levervärden var dåliga så det la sordin på stämningen. En större undersökning ska göras. I övrigt satt mamma och jag och stickade lite. Hon håller på med en tröja till ett av mina brorsbarn och jag började med Monicas raggsockor.


                             

Kände mig så himla stolt på när jag kom hem på kvällskvisten och lyckades göra en häl (har aldrig stickat raggisar förut) som faktiskt ser ut som en häl ska! Tog ut Bamse och kröp i koj vid halv 12.

Har sovit riktigt illa inatt. Janne är på Sanda igen och då brukar Monica och jag byta säng för jag sover lika bra överallt. Men inatt ville det sig inte. Tänkte på allt möjligt: skolan, jobbet, barnen, föräldrarna osv. Somnade närmare halv två och vaknade fem igen medan tankarna snurrade. Klockan sex kom Monica och sa att kaffet var klart. Jag hade lovat köra henne till jobbet för bussarna går så konstigt, hon kan behöva sova lite extra ibland. Sen hade jag tänkte handla på Willys på hemvägen men de öppnade först kl 8 så jag fick åka hem en sväng och prata med Bekki och Tim. Bamse vägrade gå upp, när jag försökte ta ut honom kröp han längst in i sin bil-väska med baken ut. Så... jag skjutsade Bekki till bussen i Älvsjö eftersom jag skulle till Willys där. Handlade för 700 spänn på 20 minuter, hej och hå, sen hem, packa upp, tvinga ut Bamse innan jag gjorde varma mackor före 10.00 eftersom jag inte ätit frukost.



Nu har jag umgåtts lite med Ragnar och Bamse. Tänkte börja skriva på en predikan jag har 31 oktober om frälsningen... men jag måste kolla upp vad vi har för årgång så jag börjar med rätt bibeltexter. Är så in i bängen trött så jag ska kanske chilla vid TV:n och försöka göra klart första raggsockan :O) Har ett inspelat program som jag skulle kunna titta på och radera från boxen sen... så kan jag börja med predikan i em efter nästa Bamseprommis... eller efter nästnästa Bamseprommis... ikväll väntar jag bara hem Monica, Bekki och Tim. Janne är kvar på Sanda medan Jens och Sandra är i Nacka.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0