Grattis Matte!

Janne kom hem efter några timmars bilmeka och jag tror nog bilen går igenom besiktningen nu. Vi åkte till Linnéa en stund. Hennes Mattias fyller år så vi umgicks med familjen, hans mamma och två av syskonen, fikade och pratade. Jag gillar verkligen Linnéas svärmor, vi har väldigt mycket gemensamt.

                         
                          Profilbild från Facebook. Thyra på axlarna.

På hemvägen åkte vi förbi Bauhaus och tittade på tapeter. Vi hittade ett par förslag till Sanda där Janne vill hinna tapetsera de nyisolerade väggarna i vardagsrummet innan luftvärmepumpen installeras nästa måndag... men jag hittade oxå en ljuvlig tapet som jag vill ha i djurens rum! En typ djungel med massa papegojor! Vill ha den som en fondvägg eller nåt! Den var så läcker!

Janne släppte av mig med Bamse en bit hemifrån så han fick gå en sväng. Nu hade han fått leka ordentligt hos Linnéa & co, men han måste ju få "göra av sig" oxå. När jag kom hem höll Janne på med middagen.

Dagen har varit till belåtenhet, trots regn och rusk, men jag avstod hundkursen ikväll. Det regnar och jag fryser nåt hemskans, snorar och får hostattacker. Kändes inte helt rätt att ställa sig ute i regnet under dessa förutsättningar. Dessutom tror jag att jag ska leta nåt regntåligt för Bamse att sätta på sig. Att gå promenader är inga bekymmer, men att stå still och koncentrera sig är nåt annat.

               

Nu ska jag fästa trådarna i Monicas svarta halsduk, sen ska jag nog ta ut Bamse en sväng (om inte nån av döttrarna är sugen på det), sen lägga mig tidigt. Vill nog gärna ta tag i teologi-kurserna och terapin i veckan som kommer. Det känns så slarvigt att bli sjuk :O/ som om jag borde veta bättre, jag vet ju att min kropp inte orkar som förr! Men varje misstag är oxå en lärdom så... Men Janne är pigg. Han åkte och fortsatte meka med nästa bil så honom ser jag nog inte mer idag. Jag HOPPAS verkligen att vi kan åka en weekend-tripp till Göteborg om två helger. Vi behöver komma ikapp bara vi två efter denna intensiva höst. Iaf jag saknar att ha min livspartner att prata med, just nu jobbar vi bara på varsitt håll, känns det som...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0