Lugn söndagmorgon...

Barnbarnen som jättebra inatt, Ängla mellan Janne och mig medan Thyra hade egen madrass på golvet bredvid min säng. Klockan 06.00 vaknade Thyra och då gjorde jag en flaska välling åt henne för jag hade ingen lust att gå upp då. Kvart i 8 till halv 9 hade vi lite mys- och lekstund i sängen. Änglas "familj" (sälen, Mimmi och kaninen) skulle bäddas ner och ha större plats, Thyra hämtade upp sina dockor som oxå skulle höra till den nerbäddade "familjen". Sen gick Janne ut med Bamse medan jag och flickorna gav alla djuren frukost och fixade frukost åt oss människor oxå. Ängla försökte övertyga mig om att de ALLTID dricker saft till frukost hemma, jag var så himla fulligarv för det tror jag inte ett ögonblick på, men jag måste ju ändå övertyga henne om att den regeln inte gäller hos mormor, hos mormor dricker man kaffe eller mjölk... valet föll på mjölken (tack och lov, annars hade jag nog ångrat mig och gett dem saft ;O)



Barnen lekte en stund i vardagsrummet medan jag plockade ihop alla deras grejor, stickade en stund och sen hjälpte Janne mig att packa ut allt och alla i bilen. Linnéa hade lånat min bil till festen igår så jag hade deras bil med bilbarnstolar och sånt. Ängla skulle på kalas så vi tog snabbt adjö på parkeringen och vi bytte bil så jag körde min bil hem.

Det tog inte många kilometer förrän Bamse började skälla. Jag pratade med honom för jag tänkte att han kanske var nödig och vi hade väl 20 minuter kvar hem... men så vänder jag mig om och ser en lycklig hund som fått upp dragkedjan i sin väska och sitter och voffar lös i baksätet. Ingenting att göra åt.... Han sprang från sida till sida och tittade ut på bilarna, men efter en stund la han sig ner och somnade.



Förutom doggywalks har jag under em suttit och letat studielitteratur på nätet. Är så grinig på att det inte går att låna på vanligt bibliotek... Säkert finns det på högskolan men det är 2-veckorslån med möjlighet till 1 omlån om ingen står i kö... och det hjäper ju inte när vi har hemtenta i religionspsykologi-kursen med svindyra engelska böcker över hela julen! Den börjar ju imorgon! Inget att göra... 1800kr borta... hoppas jag kan sälja på Blocket sen. Surt surt surt när jag ska få ett studiebidrag på endast ett par tusen i månaden och där första utbetalningen inte kommit än! Hoppas verkligen jag får dubbelt nu den 25:e!

Nå, allt ordnar sig! Det är bara jobbigt tills man vet HUR! Nu ska jag ut med Bamselito en sväng, sen ska jag sätta mig med stickorna innan Bamse och jag ska ut på äventyr!!! Bamse ska börja skolan! Ja, det är val snarare jag som ska lära mig ett och annat, men det låter mycket gulligare att säga att Bamse börjar skolan än att jag går en kurs till, för det gör jag ju nästan jämt. Är det inte knyppling så är det religionspsykologi eller papegojdressyr.

Och predikan sen då... den är så svårklurad att jag bett om hjälp. Mamma ska kolla i sina gamla prekor samt bibelkommentarerna och jag har bett att få vara med i Predika.nu som gäst en månad, bara för att se om jag kan få nåt tips där. Nej, nu tar vi en sak i taget ... dvs promenad, stickor och Bamse-skola! Resten ger sig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0