Städa städa varje freda...

... den rubriken har jag haft förut, men det var väl ett tag sen. Här städas inte i onödan kan jag säga. Men jag har varit grinig sedan grälet i helgen.

Vaknade vid 9 imorse, sov gott men drömde mycket konstigt. Gick ut med Bamse, åt varma mackor vid halv 11 istället för frukost, gjorde lite ärenden vid datorn, tog ut Bamse en kortis och åkte sen till terapin. När jag kom hem igen tog jag först Bamse på en långis, sen satte jag igång med "mitt skit", eller en minimal del av det om jag ska vara ärlig.



Det hela är så löjligt så löjligt och vi är inte vuxna nog att reda ut det. Men om jag börjar röja i nåt hörn i huset så kommer Janne farande och "ska hjälpa till" eller "dra sitt strå till stacken". Jag plockar ur grejerna, sorterar, lägger i högar: kastas - sparas - insamling. Men ve mig om jag inte blir klar, då kommer tromben och slänger ner grejerna i säckar, påsar och i hyllor och stuvar undan det nånstans. Nå, nu har väl han sin tanke bakom sitt sätt att städa eller röja, men jag tappar sugen att fortsätta eftersom jag tappade bort var jag var. Bokhyllan är ett praktexempel på hur "man" städar en annan del av huset. Bokhyllan var nästan tom och jag tänkte börja sätta in böcker i den ... så såg den ut som på första bilden en dag när jag kom hem... nå kanske inte fullt så illa, det har fyllts på under månaderna som gått sen jag tappade sugen. Idag ser den ut som på andra bilden. Den ska öht inte stå där men tro inte att det är de enda ställena i huset som ser ut som på bild 1 och 3. Kampen om husets tomma ytor är grym och hård ;O)

Jag är nöjd. Har släpat en tung, svart sopsäck till containern och snört ihop påsar med kläder och prylar som ska till Emmaus. De kommer på torsdag. Imorgon blir inte mycket gjort för då kommer en hoper härliga barnbarn.

Och nu ska jag duscha och sticka klart raggsocka no2!

             

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0