Bättre, mycket bättre...

Kom iväg till jobbet igår och hann med det jag skulle. Nu är skrivbordet rensat, breven skickade, inkorgen i mailen tömd. Ska kanske åka tillbaka och skriva att jag är tjänstledig så mailande människor får veta att jag är oanträffbar ett tag. Men yrseln var ganska svår och jag är nöjd att jag kom igenom det jag skulle. Sen tog jag T-banan till terapin och samtalet kom att handla om rätt och fel, beslut och beslutsångest... och vad mina sjukdomar betytt för mig i jobb, vänskap och självkänsla.

När jag kom hem lagade jag midag åt mig och sonen innan jag började plocka i ordning för att åka till Sanda. tänkte skriva i skolans schema i min almanacka, sen gick det flera timmar medan jag desperat letade efter papprena från högskolan. Tillslut hittade jag det på internet så sent omsider kom jag iväg. Packade in och satte på värmen, gick ut med Bamse, sen orkade jag inte så mycket mer, slötittade på dumburken, gick ut med Bamse i kolsvarta natten och la mig strax efter nio.

Vaknade vid 8 imorse. Bamse var lite orolig igår så jag tog in hans korg bredvik min säng och där låg han fortfarande och sov. Gick ut en nosapåprecisallting-dogwalk. Pratade med en granne jag inte träffat förut, fortsatte rundan runt, träffade närmaste grannen Ca med sin Kasper och det mötet var Bamse kärt, kan jag säga. Först ville han leka och sen övergick glädjen i en mer fysisk form så det märks att han är på väg in i "målbrottet".

   
                

När jag kom hem blev jag så överraskad att Bamse lyckades rymma. Det stod nämligen en kaffekorg utanför dörren!!!

 
                           

.....med kaffetermos, kaffekopp, dinkelbröd och ProViva-juice, t.o.m servett, duk och veckotidningen vi får varje fredag härute... hur jag kunde veta detaljerna i korgen beror helt enkelt på att jag träffade grannen med Kasper igen under mina försök att få tag min rymmar-Bamse, då kunde jag oxå passa på att tacka för hennes omsorg. Hon hade knackat på men trodde jag sov när jag inte öppnade, men jag var ute första rundan med Bamse då. Bamse var överlycklig över att kunna hoppa på Kasper igen så i ett obevakat ögonblick högg jag honom och kopplade Monsignuer Rymmare.

Nu har jag avnjutit en fantastisk frukost vid köksbordet. Bamse är lite orolig och jag kan inte komma på varför. Janne hade suttit ute på takterassen med sin småkusin långt in i den 27-gradiga natten i Grasse. Själv tofflar jag runt med hunden och är glad över att det är åtminstone 7 grader på morgonen när lille Vov ska ut. Och Bekki har ändrat sin status på Facebook: Rebekka is in a relationship with Teimour Tim Stepanov. ...så kan det gå när mamma åker till landet. Tror jag ska gå ut en sväng till med lilla herr Gnäll, han kanske glömde att kissa när Kaspers lurviga ben var så sexiga. Sen vill jag väldigt gärna KNYPPLA en stund idag!



... och sist men inte minst.... Här på köksbordet i Sanda hittade jag högskolepappren. Snacka om att min hjärna är lite trött. De blev tydligen kvar här förra helgen, men jag var så säker på att jag tittat på dem hemma under veckan. Nå, slutet gott, allting gott!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0