Islam-kursen!

Kvällen blev jätteintressant. En kort historisk överblick över Muhammeds liv och hans förhållande till Judendom och Kristendom, hur tiden då han levde såg ut och hur kaliferna började bråka efter hans död, ursprungen till Sunni och Shia. Det är lite jobbigt att kastas mellan teologisk etik och världsreligionerna på det här sättet, inte så mycket för lektionerna, de kan jag nog klara, men läsningen halkar efter känner jag, ursvårt att prioritera och så läser man några sidor etik och så lite islam-historia på det... svårt att hålla fokus! 

                 


Men det är himlans spännande kurser bägge två. Nå, jag ska inte ha några större krav på mig själv. Jag har gått från en lång sjukskrivning till detta, det är rätt häftigt. FK ringde idag och frågade om det stämde att jag börjat plugga heltid och jag kunde bara bekräfta. Passae på att fråga vad som händer om det brakar åt pipsvängen, då får jag fortsätta på mina "gamla" 550 extra dagar... men klarar jag mig 3 månader innan jag brakar ihop kan jag börja en ny sjukskrivningsperiod.
                  Men min plan är ju att vara superdunderfrisk om ett år!

Dogwalkdax!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0