Skum onsdag

Dogwalk i nosa-på-allting-takt 45 minuter, därefter frukost till alla djuren, dusch av undertecknad och gröt till densamma. Så jobbet. Träff med filtklubbens ordförande och vi skrev årsberättelsen till årsmötet imorgon, sen konfident... inte lika kul, fick bla motta hotelser och känslan av missförstånd genererar känsla av misslyckande. Roligare kan man ha det, men man lär sig å andra sidan mer på sina misslyckanden...eller vad vi ska kalla just detta. Lite debriefing med arbetskamrater och sen hem nära en timme försent.

Hämtade upp Monica och Bamse, vi åkte och åt sushi i Älvsjö, sen en kortare dogwalk, men Bamse och jag blev avbrutna av enorma svarta moln som gav ifrån sig ordentligt med regn.

Hemma la jag mig i soffan och funderade på morgonens jobb-händelse, sen bestämde jag mig för att jag verkligen gjort allt jag kunnat och lite till, men jag kan inte trolla. Det är bara att acceptera att man inte kan vara alla till lags jämt och göra alla till viljes, man ska nog inte ens försöka i alla lägen! Så gick jag upp ur soffan och gjorde snyggt i djurrummet istället. Det har varit lite mycket på sistone och jag har liksom bara slängt in påsar med mat, spån och hö därinne, nu är allt på sin egen plats, jätteskönt! Sen tog jag tag i posthögen.

Detta hus blir aldrig klart så jag tror jag ska ge mig för idag. Är trött, trött, trött och jag tänker satsa på minst en längre dogwalk om vädret tillåter... nu får det bli lite virknålsmotion en stund! Bekki häckar redan vid TV:n, Monica bor hos min syrra denna vecka för att hjälpa mina föräldrar med barnvakteri då syrran är bortrest. Janne är i Frankrike och Jens är på ytterligare provjobb...

         

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0