Strandad val!

Först kom jag släpande på jätteboken... och vid nästa dogwalk kom jag hem med ett litet träd... inga osynliga grejor direkt. Men vad gör man inte för sina skyddslingar. "De" hade röjt sly i skogen och jag kunde inte låta bli att ta med mig en liten söt asp hem. Ragnar fick största delen, men Blue Moon och Solero samt Drutten fick en bit var de med!

 
                     

Sen snabbt in i duschen, syrran hämtade mig i vändplan och så åkte vi på kvällens äventyr, naprapatbesök i Södertälje! Vi fikade inne på Kringlan och Lisbeth köpte med sig lördagsgodis till sina barn i en liten affär... jag ville oxå köpa lördagsgodis så jag köpte med mig dubbelnougat till Monica för jag trodde hon behövde det med sina onda fötter, extrapass och så...

                     Sen var det naprapatdax!

                    

Det såg vi fram emot! Min lillasyster och jag... och tro det eller ej, det är inte bara mitt huvud som är dubbelt så stort som hennes, hela jag är dubbelt så stor! Vilket jag nedan kommer att avslöja på några halvt om halvt icke rumsrena bilder. Egentligen skulle jag vilja lägga ut den mest makabra för den är så rolig att jag skrattar än, jag ser verkligen ut som en vit strandad val, men jag har bestämt mig för att jag är för pryd ändå. Syrran kom ut glad och avslappnad efter sitt besök, sen var det min tur. Naprapaten försökte lösa upp den där grejen jag fick i revbenen förra torsdagen, sen frågade hon om jag hade fått akupunktur förut, vilket jag fick får typ 20 år sen... i örat! Men det var okej att prova lite akupunktur i ryggen, tyckte jag. När hon sa att jag såg ut som en igelkott bad jag henne hämta syrran för att ta foto så jag kunde få se hur det såg ut. Jag hörde att syrran blev lite orolig, hon trodde jag tuppat av eller nåt, men när hon sen kom in och utbrast: "men herregud, vad håller ni på med...?" så började jag ap-garva. Hon fotade och här kommer de mest rumsrena bilderna. VARNING! Den lilla får ni klicka på för att se i full storlek, men om ni dog av äckel eller skratt så har ni åtminstone blivit varnade!



Ja, så igelkottigt var det kanske inte, men jag blev mäkta förvånad över att dessa nålar går FEM CM in i kroppen, det är bara nån centimeter som sticker upp, sen är det fem centimeter inne i fläsket! En nål gjorde ont, men de andra 11 kändes inget eller mycket lite, mindre än ett myggbett. Jag var hög som ett hus på kroppens egna endorfiner när vi åkte därifrån och det var länge sen jag skrattade så befriande.

Hemma frågade Tim, Bekkis kille, om vad jag tyckte om valet och partierna och vi hade en intressant diskussion, jag, Monica och Tim. Sen gick jag ut med Bamse och passade på att ringa Su. När vi kom in började Tim prata islam och rysk ortodox kristendom... han är väldigt insatt i saker och ting, måste jag säga. Intresserad av saker och ting verkligen.

Nej, nu har Bekki och Tim åkt hem till honom, Monica har lagt sig, Janne sover på Sanda, Jens kommer väl från jobbet om en stund, vet inte om han hämtar upp Sandra på vägen... Jag ska ta Bamse på sista svängen för idag. Har hittills gått drygt 14000 steg idag och det blir nog 3-4000 till nu. Duktig jag är! Vill så gärna vara en "Biggest Looser" på måndag morgon!

                          

Kommentarer
Postat av: Marianne

Du ÄR jätteduktig Gunilla!!

2010-09-17 @ 22:25:45
URL: http://maralutt.blogg.se/
Postat av: Lisbeth

Hoppas att ryggen känns bra idag med!

Det var verkligen kul igår!

kram

2010-09-18 @ 09:21:12
Postat av: Guggelutt

Ryggen känns mycket bättre, an t.o.m vicka på ändan när jag går mina dogwalks! Dags att börja stretcha, tror jag törs det nu!!!

2010-09-18 @ 10:35:19
URL: http://guggelutt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0