Uppsats...?

Började dagen 06.15 med att dricka kaffe som Monica bryggt, sen skjutsade jag henne till hennes jobb, åkte hem och satte mig med Bamse i knät på altanen för att invänta bättre väder... men det blev det aldrig så efter en kvart tog jag paraplyet och gick ändå. Bekki åkte till skolan medan Bamse och jag var ute och blev blöta, för det var vi rejält när vi kom hem, Bamse fick duscha varmt innan jag fixade fiber-havregrynsgröt med massa goda bär: jordgubbar, tranbär och havtorn. Yummi! Sen la jag mig på värmedynan på madrassen i vardagsrummet och läste om "Konsten att argumentera" medan jag blev varm och torr. Jens kom upp och snackade lite innan han åkte till sitt jobb. Jag tog en sväng till med Bamse vid 11-tiden, fortsatte läsa, sov en stund, läste ut boken, åt uppvärmda rester från igår, gick ut med Bamse och sprang till bussen som jag hann med idag! Det känns som jag gjorde en riktigt bra disposition av dagen, jag är väldigt nöjd iallafall.

Nästan 3 timmars lektion om uppsatsskrivning. Känner igen det mesta, jag har ju skrivit tre uppsatsen på denna högskola redan. B-uppsatsen i grupp om Elevvårdskonferenser, C-uppsatsen om hur NGO´s jobbar med sexuellt utsatta barn i Filippinerna tillsammans med en kurskamrat... samt D-uppsatsen (magistern-uppsatsen alltså) om påverkansfaktorer i diakoners arbete. Det s.k "uppsats-skelettet" är jag väl förtrogen med. Nu kände jag längtan igen... längtan att skriva uppsats om begreppet "utsatthet" för det är ju luddigt så det förslår... vad menar vi med utsatthet, vem är utsatt, vem avgör vilka som är utsatta, är det ett permanent tillstånd, kan jag kalla dig utsatt om du inte känner dig utsatt... Ja, hur spännande som helst!!!... och högaktuellt i val-tider med allt val-fläsk som slängs över oss...

Janne hämtade mig från skolan med Bamse, vi åkte och köpte kaffe till Jannes faster och farbror på Åland. De har haft en av våra småbåtar från Kökar (vårt hus ligger/låg i mitten på bilden) stående på sin tomt och Janne ska hämta den imorgon. Nu har jg gluttat som hastigast på Idol, men är trött som en gnu och ska ta Bamse på kvällsrastning och krypa i koj. Morgondagen blir intensiv den oxå...

                                       

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0