Gyllene onsdag!

Satt och njöt av mina bebisar imorse! De har redan fått svans! I alla fall första kullen! Ska bli spännande att se vad som hänt imorgonbitti!



Ragnar tycker oxå att bebisarna är spännande!



Jens sov hemma inatt och jag var bara tvungen att fota hans enorma firmabil! Det är ju en lastbil, för 17!


                   

Läste på inför seminariet, men vid 12 bröt jag upp för att hinna till studievägledning. Vi pratade om både doktors-studier i socialt arbete och en kandidatexamen i teologin. Jag ska börja jobba heltid 13 juni men vill ändå veta var jag står studiemässigt och vad som krävs om jag vill gå vidare så småningom. Åkte ut till graven för att få ro att tänka... eller kanske rättare sagt, INTE tänka utan bara vara och lyssna inåt. Skogskyrkogården är en bra sån plats, man kan lyssna på sig själv utan att tänka.


                          
Kapellet på Stiftelsen Stora Sköndal

Åkte hem och lämnade bilen. Janne körde mig till Sportvaruhuset och köpte nya skor och en vårjacka åt mig. T.o.m han är trött på min trashank-stil, men vad gör man när pengarna är slut? Jag har prioriterat kastreringen av Bamse och att (om jag blir antagen) åka på fördjupningskurs i knyppling i juni, vem bryr sig om mina trasiga skor och min noppiga fleecejacka nästa vår? Tur att jag har en omtänksam make, nu är jag hel och snygg! Imorgon vill han att jag åker och hittar ett par brallor oxå. Mitt enda hela par är ett par nummer för stora, vilket i sig är roligt. Sen körde han mig till skolan eftersom vi blev sena.

Seminariet var givande. Lite systematisk teologi på kvällskvisten piggar upp :O) Innan seminariet sprang jag på skolans prefekt och bad att få prata med henne om en uppsatskurs som studievägledaren pratat om. Prefekten är rätt person att prata uppsats med om jag skulle vilja pröva en doktorsavhandlingstanke som funnits i mig i åratal. Vi pratade över en timme och hon rådde mig att söka kursen för att prova min tanke. Det finns utrymme att testa den inom teologin men ändå doktorera inom socialt arbete, den teologiska perspektivet kan bli en trevlig krydda. Nå, jag kommer aldrig dit, jag har inte orken kvar, men tanken är stimulerande. Bara det att veta att jag har kapaciteten, om än inte hälsan, ger ändå lite god självkänsla!

Över och ut! (fritt översatt från engelskans "over and out" :D :D :D)

Kommentarer
Postat av: Snurran

Attans vad fort det går med bebisarna, de hoppar väl ur i morgon! ;-)

2011-04-21 @ 09:22:54
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0