Jag tänkte....

...göra en massa saker igår, men det blev annat istället. Hade tänkt läsa ut boken, skriva recension, börja med NT-interpretationen, gå ut med hunden, åka till jobbet och kopiera bibelkommentarer samt hälsa på Filtklubben och sen åka hem och göra middag, gå ut med hunden, sätta mig och sticka en stund och kolla TV, gå ut med hunden och sova.

Meeeen, dels ringde telefonen en del, dels fick jag tuppjuck på vårt ostädade hus! Trä-ställningen står kvar sen över en månad i källartrappan men Janne har inte hunnit jobba där på veckor. Jag brukar skämta om att det är bra träning för man får "dansa limbo" varje gång man ska ner och jag springer ju en del i den där trappan med t.ex tvätten... och bara det faktum att vi har sovrummen nere. Mosters kläder står i säckar i vardagsrummet för Emmaus kunde inte komma förrän 5 maj och jag vägrar "dansa limbo" fler gånger med säckarna. Monica har kartonger i hallen som ska köras över till hennes lägenhet i Kista men ingen har haft "vägarna förbi"... dessutom är hela huset i lite uppbrottsstämning eftersom Tim inte längre bor kvar efter att de gjort slut och Monica har hyrt rum på annan plats närmare där hon jobbar på andra sidan stan. När grejer samlar sig på vissa ställen har hela huset en benägenhet att slamma igen av prylar! Allt är ju temporärt...

                

... men när jag såg blandningen av knäckebröd, rostad lök och Gordons Gin tillsammans med några halvgamla bananer, påskägg och annat jox på diskbänken igårmorse fick jag spunk. Just nu ser det ut så här överallt tycker jag och alla är vi medskyldiga! Jag satte fart med en stor-rengöring av köket + att jag samlade Jannes alla alkoholflaskor på ett ställe i vardagsrummet. Vi dricker väldigt lite, men alkohol i olika former är en bra present, de håller längre än blommor och frukt... men fyra flaskor glögg hällde jag ut för de hade passerat "bäst-före"-datum. Dock samlar Janne på årgångsglögg och de har nu en hedersplats i vardagsrummet.


                            

När jag var tillräckligt matt (jag är inte klar än) gick jag ut med Bamse och tillbringade därefter eftermiddagen i solen med djuren och skolboken. Filtklubben och bibelkommentarerna spar jag till en annan gång. Jag fick ett kort besök av några nyinflyttade grannar. Dels älskar våra hundar varandra, dels hade de lånat bakpulver av oss en kväll och nu återgäldade det detta med att komma över med bakverk! Nämlingen 12 stora bitar Kärleksmums i vilket mitt bakpulver finns. Kanonbra byte, tyckte jag!


Bamse och Sunny                                     Kärleksmums!

När jag läst ut boken stickade jag en stund innan jag gick på långpromenad med Bamse, sen var det dax att laga sen middag. Stickade en stund till framför TVn medan familjen droppade in i omgångar, men var så slut att när Janne kom hem och tog ut Bamse vid 9-tiden gick jag ner i sängen och slocknade som ett ljus.


Babytröjan till barnhemmet i Lettland håller på att få en mössa i samma mönster.

                               
                                Thyra ska få en likadan tröja som Bellas bäbi, sen är det Justin och 
                                Änglas tur att få tröjor.

Nej, nu måste denna dag börja på allvar. Bamse kom nerspringande till mig vid 8, vi har tagit en lång promenad och ätit frukost länge. Sen har jag suttit här och betalat räkningar mm... nu måste Bamse ut en kortis innan jag ska på terapi, recensera bok och åka till Kista med Monicas grejer... kan jag göra det jag föresatt mig idag, tro? Eller skriver jag nåt annat ikväll/imorgon?

Kommentarer
Postat av: Din bästa dotter

Det var jättefint i köket :-)

2011-04-29 @ 12:39:38
Postat av: Guggelutt

Förut eller nu ;-)

2011-04-29 @ 15:22:25
URL: http://guggelutt.blogg.se/
Postat av: NettAnn

snacka om man samlar på sej.I veckan har jag varit iväg med 2 stora säckar kläder till just emmaus insamling.Vi har en stor container vid ICA.Rensa ut sånt jag inte kan sälja på tradera men inte ville slänga så då fick dom det.Hoppas det kommer till nytta nu,är inte så insatt i vad emmaus sysslar med direkt.

2011-04-29 @ 16:41:29
URL: http://tigerliljan.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0