Pytteliten!

Bekki och jag tog med oss Bamse till centrum på mittpådagennaden och handlade lite på zoo. Han blev sen liggande i trädgården med en liten onsdagspresent han burit med sig hela vägen från zoo.

                

Jag fixade middag och fortsatte sen att plugga. Nu har jag bara ett kapitel kvar på boken vi ska recensera.

                                                           

Den är himla bra faktiskt. Handlar om Andreas som lever i Jesu samtid och utpressas av romarna att spionera på sitt eget folk, dvs judarna. Sista kapitlet tar jag imorgon, för jag var tvungen att bryta för att hinna i tid till Pytteliten. Bamse och jag skulle spana in ett hunddagis för små hundar under 20 kilo... och Bamse väger 3,5kg så han kvalar in med god marginal.


                        

Var på Hundriket för två veckor sen och det ligger centralt i Högdalen. Pytteliten ligger uppe i Rågsved, inga direkta kommunikationer men lätt att parkera. Hundriket hade nästan bara stora hundar och det är iof inga problem för Bamse som jag ser det just nu, men Pytteliten är verkligen anpassat för små hundar och det minimerar ju oxå risken för skador som kan uppkomma när man har en liten tuff hund som inte fattar att han är liten. Hundriket fick jag besöka själv, dagtid, för att skaffa mig en uppfattning. På Pytteliten fick vi komma båda två, dvs jag och Bamse, för att han oxå skulle få nosa in sig lite. Och nosa runt gjorde han!


Hallå, nån där? 

                              
                       
                        En blomma!


Upp och runt och hit och dit...

Vi blev kvar över en timme. Båda ställena är trevliga, det ena lite dyrare än det andra men å andra sidan har det andra mer öppet än det ena... just nu överväger det ena men jag ska låta det mogna. Låta pris, känsla av förtroende, öppettider, anpassning, ja allt väga in, framförallt att man tänker kring vad som är bäst för den egna hunden. Båda ställena tycker jag verkar jättebra.... Bamse somnade bredvid mig i soffan när vi satt och pratade. Han fick nog många intryck att ta in.

Nu har jag pratat lite med Janne, som hunnit somna in gott medan jag skrivit blogg. Nu ska jag ut med Bamse och törna in själv känns det som. Igår yrsel, idag en spännande huvudvärk...

Kommentarer
Postat av: bella

hehe hundriket :) hon som starta känner jag :D eller det är Rickards mosters mans barn Madde :)



//puzzz



2011-04-28 @ 21:41:41
Postat av: Guggelutt

Aha, det var henne jag pratade med. En rätt ung, blond tjej! Hon var duktig!

2011-04-29 @ 10:41:37
URL: http://guggelutt.blogg.se/
Postat av: bella

Japp det är hon :) hon är jätte duktig med hundar :)



//puzzzzzz

2011-04-30 @ 10:16:01
URL: http://vaniljmousse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0