Ikea och Hornbach!

10 minuter innan Janne kom hem, ungefär samtidigt som jag slog av datorn efter förra bloggen, ringde hans telefon! Den låg bredvid hans säng! Så  när han kom hem fick jag tala om hur orolig jag varit och han förstod så det var inte mer med det! Jag tog ut Bamse en sväng i skogen och sen åkte vi till Ikea där vi köpte flera råttor, han älskar dessa Ikea-möss! Vi köpte påsklämmor och lite annat smått och gott oxå. Åkte vidare till Hornbach där jag hittade denna:

               

...som vi inte köpte även om jag var sugen! ... och denna:

                

...den vill jag ha i vårt nya hem... men vi köpte en leksak till Ragnar och tuggben till Bamse istället.

Inte tu tal om att vi är väldigt sugna på att flytta nu. 18 år här räcker. Jag har aldrig trivts i huset men det har varit praktiskt med många små barn. Nu är de små rummen skräpförråd och jag får tuppjuck på all skit som är så lätt att gömma undan!

Vi tog en sväng förbi Coop i Fittja oxå, granne med Hornbach, där köpte 12 nya matlådor och en ny sopborste/sopskyffel till djurrummet. Den har sjungit på sista versen länge och inte har den blivit bättre av Bamses ivriga utfall mot denna hemska tingest (borsten på sopborsten alltså, han är galen på den!) !

Janne tog ut Bamse medan jag gjorde Wallenbergare till middag. Kvällen har vi tillbringat i TV-soffan, Pippitröan är färdigstickad, återstår att sy ihop den!



Grabbarna är mycket nöjda med sina nya leksaker!

Kommentarer
Postat av: Snurran

Fin tapet! Skönt att gubben din "kom till rätta" :-)

2011-02-17 @ 05:14:46
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus
Postat av: Guggelutt

Ja, även om reaktionen mest är ilska till en början. Jag påpekade att han kunnat låna en telefon och skickat iväg ett sms att han glömt mobilen. Är man borta två dygn och nåt händer kan det vara bra att man kan få tag på varandra. Jag är inte typen som idkar telefonterror när han är borta på annat, men en kort avstämning under en 40-timmarskryss tycker jag är rimligt... eller?

2011-02-17 @ 09:46:05
URL: http://guggelutt.blogg.se/
Postat av: Marianne

Det där knner jag igen. Claes glömmer ofta sin telefon och då kryper timmarna fram innan jag hör något från honom. Så den där mattan skulle vi ha här hemma..Men det var tur att Janne kom hem som han skulle iaf.

Vilka fina presenter grabbarna fått :-)

2011-02-17 @ 12:20:31
URL: http://maralutt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0