Lördag hela dagen

Softish dag. Läst "Om Gud"  i princip hela dagen förutom att ha varit ute med Bamse. Mittpådagenpromenaden blev givande för då träffade jag honom (han som är hund-domare eller dressyrlärare eller vad det var) och han tog sig tid med mig och Bamse igen. Han visade hur jag skulle lägga ner Bamse och hålla fast huvudet istället för att hålla på att gapa nej i ett, det ger ju inte nån verkan. Jag får prova. Oavsett om jag kastrerar Bamse eller inte så måste beteendet fostras bort...alltså att han ska på och kaxa mot vartenda hankön på fyra ben.

Kvällen har jag ägnat åt stickorna och Bekki. Monica är i Linköping på fest och Janne jobbar 12-timmarsnatt.


Blått blir riktigt fint, ju!

Kommentarer
Postat av: NettAnn

Min granne längre bort har en sån hund som din Bamse o han skrämmer livet ur mej !Nu är jag hundrädd men när han hoppar fram o skäller är jag livrädd att bli biten av honom.Han är extremt gåpåig o kaxig o skäller jämt,men det värsta är träffa honom som sagt,oftast är det familjens barn som e ute med han o de låter han löpa i kopplet så jag får fly fältet istället.USCH!!

2011-02-13 @ 00:42:14
Postat av: Snurran

Jag hittade en sida på nätet med mycket skoj läsning om vår fyrfota vänner här är länken:



http://www.infoom.se/mysite/index.php?user=15802



Om du klickar på själva texten tips och råd hittar du en text om hur man kan träna bort dragande i koppel och att hunden skäller och gör utfall. Det verkar vara ett vettigt tips, även om träningen inte är gjord på en dag precis.

2011-02-13 @ 18:30:27
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0